Gå til innhold

Juni: Etternavn....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har bestemt om det blir far eller mors etternavn på barnet?

Jeg lurer fælt på dette...

Jeg og faren er ikke sammen, men han kommer til å ha samvær.

Jeg har to etternavn, og ønsker at barnet mitt skal beholde det ene,

og jeg vil som faren at barnet vårt skal få hans etternavn oxo.

Det eneste er at jeg kommer til å motta overgangsstønad fra trygdekontoret som alene mor.

Tror du de ville reagert om barnet hadde fått hans etternavn som siste etternavn, og mitt mellomnavn(etternavn)......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler sterkt på at de kommer til å reagere på etternavnet, de har jo ingenting med hva ditt barn heter el ikke!

 

Vi skal ha både mitt og hans siden vi ikke er gift, vil liksom ikke gi fra meg noe som bare er mitt, når jeg også har laget babisen! Om du skjønner hva jeg mener?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg, sånn jeg føler oxo, derfor barnet mitt iallefall skal få mellomnavnet mitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Ble alene med førstemann. Vi var sammen da jeg ble gravid, men gikk iffra hverandre da jeg var 5 måneder på vei. Da ungen ble født prøvde vi å få det til, at det kunne bli oss, men det gikk desverre ikke.

 

Jeg bestemte meg for å ha bare faren sitt etternavn, fordi jeg ikke liker to etternavn, det er så langt og tungvint, synes jeg. Det brukes bare det ene allikevel. Selv om jeg selvfølgelig er glad i mitt pikenavn. Dessuten ville jeg glede faren, jeg vet han ble veldig glad for det:)

 

Tenkte ikke over at trygdekontoret kunne reagere på etternavnet, og det har de heller ikke gjort:)

 

Lykke til med navnevalg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får hun nok samboern sitt etternavn, og jeg skifter sannsynligvis også til hans navn når jenta er født, selv om vi ikke er gift. Mest fordi jeg rett&slett aldri har likt mitt eget navn (Nilsen). Jeg har også et mellomnavn, men det går ikke noe fint med hans, og to etternavn er uansett litt for tungvint... Håper ikke foreldrene mine blir fornæmet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det samboers etternavn :) Synes det er mye finere enn mitt eget, og mye mer uvanlig også, og regner med at jeg også kommer til å sette på dette navnet på mitt eget når tiden er inne for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også kun bruke hans etternavn, jeg synes det er greit:) Vurderte å bruke begges , men de passer dårlig sammen , begynner på samme bokstav og det hørtes klundrete ut.

Første barnet vårt har også bare hans etternavn. Et kort , greit og pent navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne diskusjonen var god, jeg trengte det. vært usikker på hva som er riktig og galt ved at vi er samboere.

 

når vi en gang gifter oss har jeg tenkt til å ta hans etternavn i tillegg, men har egentlig bestemt meg for at barnet bare skal ha hans. men jeg har et uvanlig etternavn, men samtidig så har jeg jobbet med barn og syns at det er mye pes med alle disse navnene. vil ha et fornavn og et etternavn, enkelt og greit.

 

men så er det som om noe river litt i meg og, som noen andre lenger opp sier, jeg har jo båret fram barnet så hvorfor skal ikke det ha mitt? men samtidig så vil jo barnet ha ganske mye av meg uansett, vil nok gå for kort og enkelt ja!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...