Gå til innhold

Hva MÅ man ha?


#Bolle i ovnen#

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vogn m/regntrekk,myggnett,stelleveske,dyne og pute

Bilsete

Seng m/madrass,dyne,pute,lakner og sengesett

Stellebord

Badebalje

Klær

Stelleprodukter

Håndklær,kluter o.l

Uroe,leker og bøker

 

og masse små stasj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn

myggnett, regnnett

bilsete (acta graco med base)

vugge (leandervuggen)

dyne+pute

dynetrekk+putetrekk+laken

stellebord

stelleprodukter (bleier, badeolje, shampoo, salve for stumpen etc)

myke håndkler

myke vaskekluter

gulpekluter

klær (ikke så mye, regner med å få en del)

babycall

leketeppe

bleiebøtte

ammegensere

ammeinnlegg av ull+ chicco engangs

ammebh

ammepute

helsetepper

Uro

 

Mye av dette har vi fra før etter sønnen vår. Vi har også masse myke bøker og rangler fra go`boken. Kommer ikke på noe mer akkurat nå, men håper jeg kunne hjelpe litt:o)

 

Lykke til med handlingen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle førstegangsgravide... Det er ikke så mye man MÅ ha, dvs være kjøpt inn før babyen kommer. Vet at mange er stressa fordi man er redd man ikke rekker å kjøpe inn alt man trenger før babyen kommer. Etter mitt syn er vogn, soveplass og et stellebord/stellematte det viktigste å ha på plass før babyen kommer. Resten kan man strengt tatt kjøpe etter at man har født, dessuten kan pappa handle litt mens mor ligger på føden hvis det er noe man ikke har rukket å kjøpe. Selv så fødte jeg for tidelig, og hadde nesten ingen ting på plass. Men det ordnet seg, min mor kjøpte sengetøy og tepper, min mann kjøpte de første klesplaggene og så handlet jeg litt selv mens pappa var hjemme de første 14 dagene. Vogn og seng hadde vi heldigvis kjøpt før babyen kom. Til alle dere som stresser: det ordner seg alltid! Ellers så får dere kose dere med shoppingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg er av de som ikke har handlet spesielt mye. kanskje fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal kjøpe, men også fordi jeg ikke tror det er så mye man trenger i starten. min baby skal sove i vogbagen den første tiden, og jeg kommer til å bruke vasken som badekar. har arvet mye klær, ellers skal jeg kjøpe dyne og litt ullundertøy, og gulpekluter. har også hørt at det er lurt med flanellshåndklær for de er mykere enn frotté. kjøpte en ammepute fra notitizia, for den er genial å ha i ryggen også nå på slutten av graviditeten, og et soveskinn fra nøstebarn. Men de tingene hadde jeg sikkert greid meg uten.

 

tror det blir dyrt hvis man kjøper mye på forhånd, fordi man trenger egentlig ikke alt. har snakket med folk som knapt fikk bruk for badebajen sin eller andre ting de hadde kjøpt. Har kjøpt et par ammeinnlegg i ull men der er også folk så forskjellige så jeg vil ikke kjøpe mer av det før jeg vet hvordan det går med amminga. samme gjelder brystpumper o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en av de ivrige "handlerne" med nr. 1 og kjøpte alt for mye som jeg nesten ikke brukte eller ikke brukte i det hele tatt. I tillegg får du som regel en del ting også. Dette ville jeg ventet med å kjøpe:

 

- Leker og (myke) bøker

- Ammeinnlegg i ull. Jeg kjøpte 2 par (rådyre), men brukte dem bare noen timer. Ikke noe behagelig og varmt!

- Bleiebøtte. Veldig dyrt med nye dispensere til poser. Bruker heller hundeposer og går oftere ut med søpla. Billigere og du får litt trim også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt inn litt etterhvert slik at det ikke ble så dyrt... vi har også fått låne noen ting.

 

det vi har kjøpt er :

 

vogn+ dyne og dynetrekk, regntrekk,myggnett og stelleveske

Stellekommode

BIlsete

sengetøy og madrass til sengen

Bæresele

Lammeskinn

håndklær

smokker

kluter

Litt klær

 

sprinkelsengen har sambo brukt da han var baby..;)

vi har også fått låne en voksi pose, korg til å ha i stuen, vippestol osv.

Skal også få låne en brystpumpe ...

 

jeg har også kjøpt inn et par amme bher og enpakke med engangs ammeinnlegg....

 

jeg syns selv at det har vært greit å ha kjøpt inn utstyret litt etter litt... hadde ikke hatt penger til å kjøpe alt når babyen kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel kjøpt ALT tenker jeg! hihi. Vi er begge førstegangs og babyen er etterlengtet! Har brukt en del penger, men det er penger vi har spart i mange år (til dette formålet!)

 

Låner sprinkelseng, vugge og bæresele, samt ammepute og kjøper bilstol brukt av ei venninne! Låner ekstravogn og voksipose av broder'n, men har det meste av alt utstyret klart! Har også fått arvet en del klær.

 

Syns det har vært morro å handle inn og man vet jo ikke hvordan formen er i etterkant?! Men så er jo jeg en person som kan bli litt stressa av å ikke ha alt under kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...