Gå til innhold

Gravid etter MA/SA


"spirevipp"

Anbefalte innlegg

Hei dere som er blitt gravide etter MA/SA!

Lurer på om dere ventet en syklus eller ble gravide med en gang?? Jeg ble anbefalt å vente men ser så mye forskjellige anbefalinger. Har hørt at man er ekstra fruktbar like etter men også at det er økt abort fare dersom man ikke venter 1 syklus. Blir så forvirret....

Noen her som er blitt gravide rett etter og hvordan har det gått???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte å vente en syklus etter min SA. Jeg ville være helt sikker på at miljøet for den nye egget var så bra som overhode mulig, og dessuten tror jeg det var bra rent psykisk fordi jeg da fikk tid til å i allefall til en viss grad "komme over" det at jeg mistet. Så vidt jeg har skjønt er det ingen medisinske grunner til at man bør vente, men det gjør det selvsagt lettere å sette menstermin dersom man vet når man hadde siste mens, og det vet man jo ikke dersom man blir gravid rett etter en SA.

Mitt råd til deg er å gjøre det du føler for, jeg vet i allefall at det er mange som har blitt gravide rett etter en SA og som det har gått helt fint med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang ejg mistet ventet jeg en syklus og da tok det 9 mnd før vi ble gravide igjen. Mistet da også og nå ventet vi IKKE og ble gravide rett etterpå. Min lege sa at det med økt abortfare bare var spekulasjoner-ikke no fakta! Så man skulle ikke feste så mye lit til det, men føle på hva som er best for seg. Det har også litt å si hvor langt man var på vei før man mistet - vi mistet i uke 7 og det er ganske tidlig så kan hende kroppen ser på det som en forsinket mens og da ser man ingen god grunn til å vente bortsett fra at man da vet termin og når man kan teste osv- men hvis du tester for el så vet du uansett.

 

Vi testet for el den 24 mars og ble gravide nå da, har termin 15.desember. Legen sa at det ER bevist at man er mer fruktbar etter en SA/MA, og kroppen har et ekstra lager med hromoner så om noe så er heller sjangsen der for at det skal gå bra!!

 

Masse lykke til og husk å gjøre det du føler er rett!

Jeg og sambo var i hvertfall helt enige om at vi ikke orket vente nye 9 mnd før vi ble gravide igjen-. vi følte det var avgjørende å prøve igjen med en gang da v i var mer fruktbare..

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Trur det e greit å få mensen en gang tell etter at man har mesta, så man føle at alt e kommet ut før man blir gravid igjenn...Det gjor æ, og det annbefalte legen mæ åsså....Men blei gravid igjenn etter første forsøk...Det va jo kjempebra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i SA i uke 7 nå sist og fikk beskjed av gyn. at det bare var å kjøre på med en gang. Ingen fysiologiske grunner til å vente. Etter 11 dager satt den nye spiren! Fikk bekreftet EL ved UL og løp hjem og lagde baby. 13 dager senere testet jeg positivt og nå er jeg 9 uker på veg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...