Gå til innhold

smertefulle kynnere, noen andre????


langevipper

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg våknet i natt av at jeg hadde ekstremt vonde kynnere, tok en god stund før jeg oppdaget at jeg ikke drømte og at jeg faktigst hadde ganske sterke smerter. Jeg stod opp og gikk på do, men følte meg bare svimmel og kvalm og trodde jeg skulle spy. Fant fort sengen igjen, og irriterende nok fikk jeg ikke mye kontakt med samboeren som var dypt inni sin egen drømmeverden (vi var i bryllup i går, og han drakk en del så derfor var han nok helt vekke). Heldigvis så gikk det hele over etter 10 minutter, men det var mye verre enn de mensen smertene jeg har opplevd før. Jeg bør vel også nevne at sterke mensen smerter er noe jeg alltid har vært plaget med.

 

Jeg er i uke 30, er det noen andre som har opplevd smertefulle kynnere. Bare lurer på om det er normalt..har jo 75 dager igjen så fødselen er jo ikke rett rundt hjørne liksom. Ble ganske så skremt, men småen har sparket og beveget seg mye siden jeg stod opp...så jeg vet at hun har det bra.

 

Jeg skal ringe til jordmor imorgen for å høre med henne, men vil gjerne høre om andre har lignende erfaringer. Så jeg kan få roet nervene litt.

 

blir kjempe glad om noen har noen kloke ord å komme med til en førstegangsfødende:-)

 

klem fra meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..

har for d første å vært veldi plaga me sterke mensensmerta å d e ikke godt..har hatt sånn som du et par ganga men har gidd sæ etter ei stund..spurte jordmor om d å ho sa at d egentli ikke sku være vondt,men så lenge d ikke kom me jevne mellarom å blei verre så sku d gå bra..så viss d kommer regelmessi å du merke at d blir litt vondere ska du kontakte føden.va no d jordmor sa t mæ..

e oxoførstefødene..har 57daga igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Jeg er i uke 34 og har hatt en del smertefulle kynnere de siste ukene. Det er ikke farlig så lenge de ikke er regelmessige, men jeg har merket at de kommer når jeg er sliten. Siden du hadde vært i bryllup til sent kanskje er det ikke så rart om du var litt sliten? Jeg har blitt skikkelig slapp igjen nå mot slutten og merker at jeg trenger mye mere hvile for å ikke få kynnere og bli sliten. Den lille i magen blir også mer fornøyd når jeg slapper av og sparker og romsterer mere enn om jeg stresser mye. Det eneste som hjelper er å legge seg på sofaen og puste rolig, og bare innse at det er litt av en jobb å være gravid. Men det er en fin jobb da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei murmle:-)

 

Jeg tror du har helt rett i at grunnen var at jeg var ganske sliten. For jeg har ikke hatt en slik dag som igår på veldig lenge. Ble sliten og oppkavet på slutten av kvelden også pga et familie medlem som går meg på nervene. Så det var vel kroppen min som sa greit ifra at jeg hadde gått langt over streken. Idag har jeg bare slappet av og vært hos min samboer sin familie og spist middag.

 

takk for at du gjorde meg oppmerksom på at jeg må være mer forsiktig fremover. Det er visst lett å glemme at man ikke er like oppegående som før en ble gravid.

 

Jeg håper du får en kjempe fin påske og tusen tusen takk for at du svarte.

 

klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 28, hadde en del smertefulle kynnere. så ringte til jordmor å snakka med henne, hun sa det ikke var farlig så lenge det ikke kom regelmessig. og at jeg burde slappe av og komme inn med urin prøve å få sjekket for Urinveisinfeksjon. mange kynnere kunne være tegn på dette, og en trengte ikke ha typiske symtomer når en er gravid. nå har jeg hatt fra fra skole og jobb en uke , og har nesten ingen kynnere nå. så tror det mine kunne ha mye med stress!!

Lykke til videre i graviditetetn og slapp av å lytt til kroppens signaler..!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...