Gå til innhold

Kan amming gjøre en trøtt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 2,5 mnd, og hun fullammes. Hun får pupp kun 1 gang på natten - så jeg får nok søvn.

 

Men, jeg føler meg bare såååå sliten. Det nesten verker i kroppen, spesiellt om ettermiddagen og kvelden. Lurer på om ammingen gjør at man bli ekstra trøtt?

 

Er jo stendig søt-sugen - helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammingen frigjør et hormon (husker ikke hva det heter) som virker beroligende og avslappende. Men ellers tror jeg nok ikke at det er unomalt å være litt sliten etter alt kroppen har vært igjenom + amming. Har du sjekket om du har nok jern, vet at man kan bli ekstra sliten da.

Søt suget er nok noe flere har.. Jeg har blitt sjokoman etter at Lillemann kom for snart 3 mnd side. Før var jeg ikke spesielt glad i sjokolade, men nå får jeg "fnatt" hvis lageret mitt er tomt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hb på 12,9 på etterkontrollen, det er jo bra!

 

Tror kanskje jeg spiser dårlig? Siden jeg er sååå utrolig sugen på søtt, så blir det mindre plass for skikkelig mat. *flau* Og noen ganger er det lettere å bare ta en kjapp brødskive enn å lage noe skikkelig mat...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som du vet svaret selv - prøv å få i deg mer variert kost du så kommer du deg nok, men husk at det kan være normalt å være litt sliten etter alle forandringene kroppen har vært igjennom. Selv om du får sove bra på natten kunne det nok være lurt om du tok deg en lur en gang på dagen og mens baby sover.

Ettervert kommer nok overskuddet tilbake - hvis ikke bør du ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...