Gå til innhold

April: Hva mener dere er et stort barn?


sweetey

Anbefalte innlegg

 

Ser det snakkes endel om dette.. jeg var på kontroll fire uker før termin og da var jeg på gjennomsnittet( babyen var ca 2550) de antar da at hun blir ca 3600..

 

jeg er ei lita jente og får stadig kommentaren: du kommer tiil å slite, du har sikkert et smalt bekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig lita selv, forrige datteren min var 3242gram. Var en del som mente at hun var stor! Jeg synes alt over 4kg er stort jeg da, det under 4kg synes jeg er helt vanlig, og det under 3kg synes jeg er lite. Tror denne jeg har i magen nå blir større, tipper over 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes vel ikke som et stort barn før det går over 4kg.

3600 tror jeg er ganske på gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nå vel over 4 kg før det er stort og selv om du er liten ellers kan du ha et bredt og fint bekken som kan være perfekt for fødsel - behøver ikke ha noe med din størrelse ellers å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 152 høy,og første min var 3710 gram. Jordmora sa han var stor(med tanke på hvor liten jeg er). Men bekkenet var stort nok det. En på 150 kan ha romslig bekkent,og en på 180 kan ha smalt bekken,høyden har ikke så mye å si. Nr 2 nå har blitt estimert på ul til ca 3600 ved fødsel,men gruer meg ikke av den grunn. Hadde den vært over 4kg hadde det vært en helt annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født store barn, førstemann var 4320 gr, og andremann var 4990 gr. Det vil jeg si er store barn! Hvertfall sistemann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...