Gå til innhold

Et lite spørsmål..


dimoren

Anbefalte innlegg

Er det mange av dere her inne som har hatt en SA og nå er gravid igjen? I såfall så har jeg følgende spørsmål: Har dere denne gangen også ømme bryst i varierende grad? Idag så synes jeg ikke brystene mine er noe ømme i det hele tatt, og da kommer frykten krypende. Sist sa legen min at det var et dårlig tegn når symptomer forsvant. Jeg har ikke hatt andre symptomer enn ømme bryst, litt oppblåst og tretthet.

Med andre ord - har dere andre også dager hvor brystene ikke er ømme? Jeg er i uke 6. I januar hadde jeg SA i uke 7.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei dimoren.

 

Jeg har aldri opplevd SA, men vil bare fortelle deg at jeg i mitt siste svangerskap var øm i brystene i svært varierende grad, noen dager ikke i det hele tatt! Og nå sitter jeg her med en gutt på en mnd i armene.

Lenke til kommentar

Jeg vet med meg selv at det er normalt at symptom svinger. Det er nok bare det at jeg er så j... redd for at det skal gå galt denne gangen også. Brystene er på vei til å bli litt ømmere nå, men det kan jo også være fordi jeg har kjent så mye på dem...;-)

Jeg satser på at alt er ok.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har ikke opplevd SA, bare MA - og har også opplevd et normalt svangerskap.

Og jeg merket ingen forskjell på de første ukene frem til MA (uke10) de to gangene jeg var gravid, selv om altså første gangen gikk embyoet til grunne allerede sundt uke 8 og andre gangen ble det en frisk pike etter 9 mndr.

Så du kan ikke kjenne det på symptomene om det går galt eller ei så tidlig, tror jeg.

De kommer og går, både under normale svangerskap og når det ikke går så godt.Det tar jo flere uker etter en abort før hcG-nivået synker igjen, dvs kroppen tror den er gravid enten den er det eller ikke.

Så ikke tenk deg gal, prøv å glemme det med symptomene -mine bryster er også mindre ømme nå (uke 6) enn de var rundt IKM.

Men jeg husker fra mitt forrige svangerskap at de ble ikke sånn ordentlig super-ømme før etter 6-7 uker.

Men vi må da bare tro det går fint !!? :-)

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Ban kan tenke seg gal. Jeg har også to fullgåtte svangerskap bak meg. Da viet jeg ikke ømme bryster en tanke - kan ikke engang huske om jeg hadde det. Ikke var jeg kvalm heller. Det eneste jeg husker fra siste sv.skap er halsbrann og kløe.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...