Gå til innhold

Føles så rart (og litt galt) og plutselig begynne med Ferber


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren vår er snart 9 mnd. Hun sovner kl 19, sover til 23, men så er det pupp hver 2.time til kl 4-5, og morgen kl 7-8. Jeg synes det begynner å bli litt slitsomt, og er lei av det. Tror det er bedre for henne å sove hele natten igjennom. Derfor vurderer vi en "skrikekur" der mannen min tar henne noen netter. Men det føles litt galt. Hun har jo innarbeidet en rutine nå som hun er vant til. Og hun er ikke vant til å sovne eller roe seg av pappaen. Vil hun ikke få litt "sjokk" når det plutselig er han som kommer inn. Jeg føler at jeg skuffer og svikter henne på en måte.

 

Jeg vil gjerne ha masse råd og erfaring fra dere som har forsøkt dette. TUSEN TAKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøvde Ferber. Det gikk seks uker (!) med skriking (ja, vi var heeelt konsekvente, gjorde alt "riktig") før vi tok til vettet og ga opp. Er i ettertid glad for at jenta vår aldri ga opp - skrikemetoden er ganske hjerteløs synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med nattmat avvenning nå.. Og her er det jeg og ikke pappaen som må trø til, selv om jeg fremdeles ammer på dagtid og derfor lukter melk.Men av samme grunn som hos dere, så tar jeg meg av henne på natten (+ at pappaen er så volsomt "uff stakkar".. at han ikke klarer og la henne gråte).. Jeg tenkte også at jeg skulle prøve feber, men fikk meg ikke helt til det. Så slik gikk det hos oss: 1 kveld, bestemte meg når jeg ga henne 2130 (legges kl 20)at neste gang skulle jeg starte avvenning.Kl 1 våknet hun og gråt, jeg gikk inn og tok henne opp, trøstet henne, vugget frem og tilbake på gulvet, mens hun prøvde å komme seg ned til puppen. Jeg tilbød vann, men hun ville ikke ha.fortsatte å trøste mens jeg holdt henne. Men det var ikke skikkelig skriking, kun sutring, når hun hadde roet seg godt, la jeg henne i senga og hun sovnet etter totalt 40 min...så våknet hun 4.30, gjorde det samme igjen, men denne gangen drakk hun litt vann. Og sovnet 50 min.. Våknet så kl 0730 og fikk pupp(står vanligvis opp i 6 tiden)..

Andre natten sov hun rundt... Tredje nattenvåknet hun 1 gang, hvor jeg tok henne opp og trøstet henne i 5 min, så sov hun. 4 natten, våknet hun 2215, og da hadde jeg ikke hjerte til å la være å gi pupp for hun hadde nektet å spise kveldsgrøten.. sovnet da 2230 og våknet 0415,, ganske skrikete etter puppen, men roet seg etter 15 min, og lå å pudret en 1/2 time før hun sovnet..Våknet så kl 0615 av vekkerkokka vår..så nå er jeg spendt på hvordan resten går...Hun er 7 mnd

 

Dette ble litt langt, men jeg ville bare fortelle at du ikke plent trenger å bruke feber, og at det går an å gjøre det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...