Gå til innhold

Bekymret nå......


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en tendens til å bruke nesespray over lengre perioder,da jeg ofte er veldig tett i nesa(klarer nesten ikke fungere hvis nesa er potte tett).Og nå er jeg forkjøla i tillegg,og må bruke nesespray.

På bruksanvisningen på nesesprayen stod det "brukes med forsiktighet ved graviditet".Og jeg har jo allerede brukt en del!

 

Noen som vet hvor farlig det egentlig er,og hva som evt. kan skje?

 

Jeg som er så bekymret for alt fra før......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt forkjølet og må bruke nesesprayen....

Men jeg spruter en bitteliten sprut - nesten bare noen dråper. Ikke full sprut....

Ellers prøvde jeg med nesehorn...rensa litt, men ikke så mye.

Kanskje du burde prøve det ? Det hjelper etterhvert og er ikke skadelig for deg. Jeg brukte nesespray i noen måneder fordi jeg slet med en forkjølelse i 6 måneder....fikk masse sår i nesen - så jeg måtte begynne på en nesespray for allergi for å bygge opp nesen. Den funka ikke noe særlig mot tett nese, men den stoppet irritasjonen og lindret - og etter en liten stund så trengte jeg ikke bruke nesespray lengre.

 

Jeg ville gått til legen og hørt med den hva som kan gjøres.

 

Jeg venter også i desember :o) Rundt 19 desember - får litt forskjellige termindatoer så jeg er usikker...

Du da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett skal det ikek bruker mer enn 10 dager i strekk. Og så kan du bytte til den for barn (mindre "dråper"). I mitt første svangerskap med sønnen min brukte jeg dette mye da jeg var ca. 11 uker. Hadde det vært skadelig hadde det ikke stått at man skal bruke det med forsiktighet. Ved svangerskap skal man jo være litt forsiktig med alt av legemidler, og helst ha litt høyere terskel for å putte i seg noe. Jeg kan ikke tenke meg at nesespray kan ha skadet barnet, men om du vil ha en bekreftelse så kontakter du jordmor på mandag :-)

 

Det går nok fint skal du se :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!Ble litt roligere nå.....blir 9 lange mndr. hvis jeg skal bekymre meg for om det har skjedd noe galt.

Mulig jeg kontakter lege/jordmor på mandag.Men,ble uansett mye roligere av svaret ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Jeg sliter også med tett nese. Kjøpte salvannsdråper på apoteket. Fungerer kjempebra, og det er helt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg slet med tett nese de siste månedene i svangerskapet. Så eg brukte nesespray vertfall tre måneder i strekk. Saltvann hjalp ikke. Det er ikke bevist skade på fostre. men datter er så normal det går ann å bli :-).. ble innlagt noen dager før eg skulle føde og spurte om eg kunne få nesespray (hadde sef. glemt den hjmme) Forklarte hvor lenge eg hadde brukt det i strek. Det eneste jordmoren sa, du kommer til å få et "helvete" når du skal slutte, hun mente at så lenge bruk, kunne eg slite med å være avhengig resten av livet. Men nei, med engang babyen var ut, løsnet alt og eg brukte IKKE mer nesespray fra den dagen av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...