Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser at det er en debatt lenger nede om dette, men den startet så useriøst.

Jenta mi begynner i barnehagen 1. juni - da er hun 11 mnd gammel.

Jeg begynner i jobb.

Arbeidstiden min er fra 0800 til 1615.

Jeg hadde gjerne ønsket å ha kortere arbeidstid, for å få mer tid med datteren min. Men da hadde jeg ikke fått denne jobben. Jeg har vært heldig å få en jobb uten noen vaktbelastning.

Mannen min har litt mer fleksibel arbeidstid, så det er han som skal kjøre henne og hente henne. Likevel kommer hun til å være i barnehagen fra 8 om morran til den stenger.

Jeg tror det skal gå bra for hennes del, hun er en tøff, utadvendt og sosial jente. Men jeg er likevel redd det skal bli lange dager for henne.

Hun sover lite om dagen. Lurer på om jeg skal forsøke å venne henne på en lengre blund på dagtid - 2 timer? kanskje lengre? Slik at hun sover mer i barnehagen, og kanskje er 1 time lengre oppe på kvelden i stedet?

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei... Jeg tror at etterhvert som dattern din blir vant til rutinene og sånn i bhg, så kan det godt være at hun sover lengre på dagen. For i bhg er det et helt annet tempo enn å evt være hjemme.

Jeg er stemor til en jente på 3år. Hjemme i helgene kan hun godt droppe å sove eller sover 15 min i bilen når vi har vårt ute å handlet/på besøk. Men i bhg sover hun 1 1/2-2 timer.. Hun blir helt utslitt....Det går jo i hundre hele tiden. Hun er i bhg 08-16

Lykke til... Det ordner seg skal du se:)

Skrevet

Takk for svar:)

Du har nok rett i det med at det er et annet tempo i barnehagen enn hjemme, det hadde jeg ikke tenkt på.

Men jeg har så masse tanker om alt som kan gå galt - f.eks. at det kommer en katt oppi vogna mens hun sover ute i barnehagen... at de glemmer å ta på nettingen... at hun får en leke i halsen...

Men det går nok helst bra, jeg er bare en sånn bekymret mor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...