Anonym bruker Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 ... jeg vil ikke ha hun som er gift med faren min ved samme bord som meg. Hun blir bare å ødelegge dagen min med å åpne munnen sin for å si det kort og enkelt... Jeg må jo invitere henne, og jeg vil jo helst følge reglene for bordplassering... Noen med lignende erfaringer???
Anonym bruker Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Så vidt jeg vet er det ingen regler i bordplasseringen som sier at STEmødre må sitte nær brudeparet. Det er de virkelige foreldrene som skal sitte der. Jeg hadde plassert henne på lik linje med tanter og onkler rundt om.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 etter som jeg har forstått er det foreldre, søsken, besteforeldre, forlovere og brudepiker/svenner som skal sitte ved hovedbordet... Og brudeparret, selvfølgelig! Ser ikke helt hva en stemor har ved hovedbordet å gjøre, nei... Med mindre man har et godt forhold til henne... Gjør det som blir riktig for DEG!! Husk at det er din og kjæresten din sin dag! Liker hun det ikke, kan hun dra dit pepper`n gror! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 Ja, jeg synes du er både ego og litt barnslig. Skjønner at det kan være vanskelig, men faren din har tross alt valgt å dele liv og hjem med den dama. Synes du burde være stor nok til å la henne være en del av hovedbordet, om ikke annet så av respekt for faren din. Når det er sagt, finnes det selvfølgelig ikke noen regler for plassering av stemor. Den gangen skikk og bruk ble etablert var det verken skikk eller bruk å ha både mor og stemor til stede i bryllupet sitt. Du kan selvfølgelig plassere henne et annet sted dersom hennes nærvær ødelegger dagen din, men det kan vel hende det ødelegger litt å være så demonstrativ at hun blir plassert et annet sted?
Dubbe Skrevet 9. april 2006 #5 Skrevet 9. april 2006 Er kanskje ikke noe svar, men jeg har en mor som jeg ikke kommer til å be.. Og det kan umulig være værre... Men syns ikke at du er ego og barnslig, du må gjøre d du syntes er best, tatt i betraktning av situasjonen! Lykke til! Varme klemmer
Kamomille Skrevet 9. april 2006 #6 Skrevet 9. april 2006 synes du er itt vel egoistisk nå. Vel og merke er det din (deres) dag, men jeg synes nå det er litt vel demonstrativt å skulle plassere din stemor ett annet sted. Du burde ha litt respekt for at din far har valgt å leve livet sitt med henne. Tenk det om det hadde vært motsatt; at din far skulle gifte seg, men nektet mannen din å sitte sammen med den nærmeste familie fordi han ikke likte mannen din. Hva ville du følt i et slikt tilfelle??
Gjest Skrevet 9. april 2006 #7 Skrevet 9. april 2006 Syns IKKE du er ego eller barnslig. Skjønner hva du mener. De som synes du er barnslig bør tenke over dette: - Det er DIIIIIN dag, og du skal slippe å ha det ubahagelig på grunn av henne. Greit nok at din far har valgt å bli sammen med henne, men det er ikke du som har bestemt det. Vanligvis inviterer de personene man liker osv, men i dette tilfellet "må" man jo invitere denne dama. Skjønner deg godt jeg. Det er foreldre som skal sitte ved bruden. Det er DIN dag, IKKE tenk på hva alle andre synes.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2006 #8 Skrevet 9. april 2006 Fikk ikke en gang komme i faren min sitt bryllup... Greit nok at det var "hemmelig", men to av hennes søsken med følge og barn og hennes sønn (elldre enn meg, greit hvis han hadde vært et lite barn) fikk være der for det.... Blir nok å plassere henne på samme bord som oss... Ellers blir vel slekta begynne å prate:(
Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #9 Skrevet 10. april 2006 Har moren din en ny mann da? For hvis hun har det og dere har et godt fothold så blir det jo litt rart hvis han får lov til å sitte ved hovedbordet og ikke stemoren din! Men egentlig synes du kan få lov til å velge hvor du vil ha henne...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #10 Skrevet 10. april 2006 Det er bra du ser ut til å ha bestemt deg for å la henne sitte ved samme bord som faren din. Jeg synes noe annet ville vært litt barnslig og ganske demonstrativt. Hva er minst ille - at hun sitter der og du irriterer deg litt eller at faren din blir skuffet og du må ha vondt i magen fordi du har vist så tydelig at du ikke liker dama hans? Synes det er rart at så mange betoner at det er DIN dag. Det er jo det, men det er en viktig dag for mange andre også. Deriblant faren din. Det er vel ikke så ofte han opplever at datteren hans gifter seg. Regner med at du forventer en foltt tale fra ham og det ville kanskje være vanskelig for ham hvis du plasserte dama hans slik at han helt klart forsto at du ikke liker henne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå