Gå til innhold

BL og husarbeid?


#Bolle i ovnen#

Anbefalte innlegg

Må bare få sagt at har dere bl, så la typen støvsuge og vaske! Det er drepen for meg i hvertfall.. Vi har hunder som røyter en del, men det eneste jeg rører er tørrmopp for da trenger du ikke anstrenge ryggen noe. Det blir en vane for sambo og det kommer jo noe godt ut av det for han og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Helt enig! Og dette gjelder ikke bare støvsuging og vasking: jeg kan nesten ikke handle mat eller rydde ut av oppvaskmaskinen lenger, og re opp senger er helt utelukket. Og det går an å kjøpe seg hjelp i hjemmet dersom det skulle bli litt vel mye på mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg henger meg på rocco her .. hos oss driver mannen med både oppussing og alt det andre .. og har selv hofte og nakke problemer.. får dårlig samvittighet da.. jeg knekker jo bare jeg tar i en skurefille..

 

Kanksje kjøpe vaske hjelp i en periode ja???

Men ikke lett det heller når det renoveres i nesten alle rom.. liten vits å betale noen for å vaske bare stua og kjøkkenet på en måte.. men skal tenke på det ja;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg gjør minimalt med husarbeid. På gode dager klarer jeg å tørke støv og rydde litt. Gulvene rører jeg ikke (med mindre jeg går på de *knis*).

 

Jeg gjør alt jeg klarer å gjøre. Jeg skriver middagsliste og handleliste for én uke av gangen. Mannen handler. Jeg lager så mye av middagen som jeg klarer (er 100% sm). Jeg har avlastningsstol på kjøkkenet, og den er gull verd! Jeg leverer og henter i barnehagen- egentlig er dette noe som er veldig belastende for bekkenet, men det er så lite jeg kan gjøre med gullet, så denne tiden verner jeg om. Jeg sørger for at alle har rene klær til en hver tid. Mannen hjelper meg med å bære opp klesvasken og henge den opp, men jeg setter den på og bretter den sammen.

 

Jeg synes det kan være ganske ille å rydde en million leker etter gullet, så jeg fant ut at her kunne jeg bruke kost og støvbrett. Først koster jeg opp lego, og har den i legoboksen, så bilene osv. Gutten er knapt 2 år, så jeg forlanger ikke så mye ryddehjelp fra ham, men vi oppmunterer til rydding som best vi kan ;)

 

Og sånn går no dagan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke godt å ha en snill mann! :o)

 

Bikkja er i den værste røyteperioden, men jeg rører ikke støvsuger`n jeg altså! Ikke lufter jeg dyret mer enn rundt et par kvartaler eller bærer handlevarer hjem fra butikken heller...

 

Heldigvis synes mannen det er en selvfølge at han ordner opp, så da er jo jeg bare såre fornøyd :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...