Gå til innhold

HJELP MEG PLEASE- hvilken vogn skal jeg velge????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig bestemt meg for emmaljunga cerox - trodde jeg -inntil jeg leste en del innlegg på denne siden som var av IKKE fornøyde ceroxeiere.... Synes Mistralen er en fin vogn -MEN- har problemer med den bråkete kallesjen.Hmm. Vet at den skal trykkes ned på midten osv. men er redd jeg kommer til å irritere meg over den. Eller blir denne "klikkingen" en vanesak (eller kanskje blir bedre etter man tar vognen i bruk???) Hvorfor er ceroxen et dårligere alternativ? Den veier ca. samme som mistralen og ser ut som en stødig vogn..?? Men ser noen klager på kallesjen på den vognen og... SUKK -PLEASE HJELP MEG. Nå har jeg brukt alt for lang tid på å vurdere og fundere :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at noen klager på kalesjen på cerox'en...det er den samme som på scooter'en og den har jeg absolutt ikke noen problem med...det er jo stort sett samme vogn bortsett fra at den ikke er vendbar og har sett det er mange her inne som har den og er veldig fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig vogn, men jeg liker mistralen bedre. Synes understellet til Emmaljunga vognene virker så utrolig tungt og klumpete. mistralen er "nettere" på en måte.

Var ihvertfall den følelsen jeg fikk når jeg testet begge opp mot hverandre.

Liker ikke følelsen av å kjøre bulldoser med baby oppi.

Kalesjen har jeg ikke brydd meg om ihvertfall, de fleste vogner er jo laget sånn nå i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt begge to. Dvs Cerox forsvant ut etter en uke. Den har en håpløs kant ved skulderne til barnet som gjør at den blir trang når barnet blir større. Dessuten er den mye lavere under kalesjen enn Mistral, så vår store 10mnd gutt hadde nesten hodet i kalesjen med lue på og voksipose.

 

Den er tyngre enn Mistral, uansett hva som står.

 

Den tar mer plass sammenlagt av en eller annen grunn.

 

Det som var avgjøre for at jeg ikke kunne ha den, er at den tippet! I fremovervendt posisjon da lillegutt sov. Bang i bakken!

 

Synes forøvrig kalesjen på Mistral er topp og har aldri vært plaget av klikkingen. Den er jo bare der når du IKKE trykker på toppen av kalesjen ved regulering (som man skal gjøre).

 

Lykke til med vognvalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalesjen på Mistralen klikker jo ikke, for du skal jo trykke ned på midten når du tar den opp og ned. Så hvis du gjør dette riktig, kommer du ikke til å irritere deg over den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...