Gå til innhold

August: Når kjøper dere inn utstyr?


#Bolle i ovnen#

Anbefalte innlegg

Har termin 6.aug og har så smått begynt å kjøpe noe. Man må jo prøve å fordele de dyre tingene litt utover sv.skapet.. Ganske dyrt med babyting og førstegangsforeldre blir kanskje litt revet med. Når og hva kjøper dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid å vente til siste mnd jeg, og brukt av engangsstønaden.

Denne gangen må vi kjøpe bil, så vi får se...

Skal jo bare ha seng og nytt stellebord og litt klær og sånn, så ikke de store summene det....

Men jeg er så drittlei på slutten at jeg må kose meg med innkjøp og vasking og klargjøring av klær....

Men jeg sparer ofte opp penger til å handle når jeg vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er vår nummer to, har vi det meste fra før. Det eneste vi skal ha denne gangen, er nytt bilsete, et nytt lammeskinn og en lekegrind. Også vi jeg har sånn stativ til å ha i badekaret som den lille kan ligge i. Vi blir vel å vente til skattepengene kommer, mest fordi vi ikke har råd til det nå. Hadde vi hatt pengene nå, hadde vi sikkert vært ute og handla allerede =)

 

Men da vi ventet Elias handlet vi vogn, stellebord, bæresele, dunpose, vippestol og lammeskinn etter ULèn i uke 20 =) Koste meg lenge med alle tingene som stod og ventet på ham =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi var ferdige med å kjøpe inn alt allerede før uke 20. Venter tvillinger og hadde ingenting av klær og utstyr igjen etter sistemann som nå er 10 gammel.

Jeg vet at mange mener at man skal vente lengst mulig med å handle inn i tilfelle det skulle gå galt. Min filosofi er at sorgen blir ikke mindre om vogn og klær er på plass hvis man mister babyen.Jeg vet, for jeg hadde en MA for mange år siden, dengang i uke 18.

Man kan jo også miste et barn under eller like etter fødsel. Man skal ha lov til å glede seg! Og å kjøpe inn ting og tang til den lille er for oss en del av gleden.

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt endel =) Klarte ikke å dy meg =) er 20+3 idag... Har kjøpt vogn, voksipose,litt klær,bilstol, får lagd stellebordet, kjøpt dyne og putex2, sengesett og laken.. har fått seng, vippestol, vugge og ammepute;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm når æ ser ka alle dåkker har kjøpt t nu bynne æ å henge litt etter! har termin 3 aug så e 23 uke nu, å har ikke kjøpt noe!! bare et sett me klær som ligg på gjestesenga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er og i u 23 og gjorde de første innkjøpene i forrige uke.. Bilstol,vippestol,bleiebøtte babysitter, brystpumpe, ja det var vel alt. Var utrolig gøy å handle, tar vel neste runde i mai tenker jeg, gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det meste fra sist, så lyst og ta frem alt, vaske osv, men da sløver det jo igjen før det skal brukes. termin er 7. august. har kjøpt bilstol og lekematte, dette var ting som ble lånt sist. Så da mangler vi bare bæreselen, men den låner vi kanskje. så gøy å se på de klærne som skal brukes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...