Gå til innhold

Hvis vannet går hjemme???


rlvupp

Anbefalte innlegg

Hodet til bebisen min er festet for ca. 3 uker siden. Jeg lurer på hva gjør man om vannet går hjemme? Noen sier man skal legge seg ned og ringe ambulanse, men jeg har lest om mange her inne som reiser til sykehuset selv, etter vannet er gått. Jeg er annengangsfødende, og de sier ofte at den fødselen kan gå fortere enn første, men forrige gang tok de vannet under fødsel, så jeg har ingen erfaring.

Noen som kan hjelpe meg?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg er også hodet festet. Fekk beskjed av jordmora om at ein kunne gå oppreist når vannet hadde gått, når hodet var festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg har hørt er at om vannet går og hodet IKKE har festet seg, da skal man ligge ned å ringe ambulansen...men tror ikke man trenger det... jordmoren på fødselsforberedendekurset eg var på sa ikke noe om det....hun sa bare at de ville vi skulle ringe på føden og si ifra at vannet var gått.... og man måtte komme inn om vannet var missfarget (brunt eller grønt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hodet er festet trenger du ikke legge deg ned, da kan du gå og sitte som du vil. Grunnen til at en må ligge dersom hodet ikke er festet er at da kan navlestrengen lettere komme i klem (synes å huske at det var grunnen ja... litt trøtt nå men... ).

Men du kan slappe av du siden hodet er feste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Er beroliget nå, siden hodet er festet.

Ønsker dere lykke til alle sammen!!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vannet gikk forrige svangerskap satt jeg hjemme og såg hotel cæsar! Hodet var festa. Ringte til jordmora og sa vi kom på helsestasjonen,så kjørte vi! Der sjekka ho meg og så ble jeg frakta med sjukebil derfra til sjukehuset.Den turen tok ca 45 min.Riene begynte ikke å komme før på slutten av turen,og det tok 9 timer fra de startet til gutten min var ute! Helt ok fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lært det samme som de andre her ser jeg....Vannet mitt har gått hjemme begge gangene. Første gang var ikke hodet festet, så det ble sykebil og båre fordi jeg måtte ligge. Andre gangen var hodet festet og jeg kunne bare ta turen inn på føden.

Alt gikk bra begge gangene:) Lykke til selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gikk vannet uten at hodet hadde festet seg,men jeg visste ikke om det var festet eller ikke....ringte føden og fikk beskjed om å komme dit...mannen min kjørte meg og jeg gikk dit selv...ble undersøkt og lagt til overvåkning frem til det hadde festet seg...så man skal vel bare ta det helt med ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett skal være rett*smiler* Nå er det 9år siden jeg måtte ligge når vannet gikk....kan hende mye har skjedd på den fronten siden den gang. Noe av grunnen kan jo selvfølgelig også være at vannet gikk 4uker for tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...