Gå til innhold

Forskjell på Teutonia som selges i Skandinavia og i Tyskland


Luca

Anbefalte innlegg

Vi har en Mistral Sport 05 som vi kjøpte i Sverige. Den har kant øverst som er en beskytter mot feks å falle ut. Har blitt fortalt at de vognene som selges på det Skandinaviske markedet har denne kanten, men de som er til det tyske ikke har denne(feks de Rita Holm selger på FINN) og de som man importerer fra feks pingpong.

 

Men så var jeg og tittet på en Spirit S3 på Fru Lyng i går, og de hadde ikke denne kanten. Spurte de i butikken, men de visste ikke. Viste de brosjyren fra Teutonia 2006 hvor det også står at vogner til dte Skandinaviske market har denne hodebeskyttelsen, men de ante ikke. Tenkte derfor at Fru Lyng hadde fått et feil parti fra Teutonia.

 

Så lurer derfor på hvordan vognene til dere som har 06-modeller er? Har de hodebeskyttelse eller ikke. De som er kjøpt i Norge/Sverige da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk deg om! Hvilke barn faller ut den veien??? At de sklir ut via kalesjen!?! Små babyer ligger i bag, og større barn skal være festet med selene. Hodebeskyttelsen var kun en salgsgimmick for å fokusere på sikkerheten i 2005, men i 2006 var det ikke så viktig lenger.... Norsk distributør instruerte Teutonia i å produsere en egen trygg vogn.....og påsto at den uten beskyttelsen (som forøvrig selges i resten av Europa) ikke var trygg nok(!)

 

Har akkurat kjøpt meg en Spirit og takk og pris for at beskyttelsen ikke er der for da får jeg plass til vinterposen til 2-åringen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg jo bare på om dere som hadde 06-modeller hadde denne eller ikke, nevnte ikke om det var veldig viktig for meg elelr ikke:-)

 

Og mener fortsatt det står i 2006-brosjyren at det skal være hodebeskyttelse på vogner solgt i Skandinavia. Snuppa vår på 1 1/2 sover fortsatt på dagtid i skinnposen sin(fra Nøstebarn, og den er STOR) og hun har mer enn god nok plass og hun har slik beskyttelse i vognen sin. Så tror ikke det er noe problem.

 

Tror heller ikke sjansen er stor for at et barn faller ut, for bruker jo seler som du sier, men syns det virker sikrere og lunere. Vil tror kalesjen lettere lager glippe mellom rygg og kalesje når ryggen er helt nede i posisjon(hvis det ikke er trykknapper der da)

 

Håper du er fornøyd med Spiriten din, for det er nok det vi går for også:-) Vurderte Quinny Freestyle, men det ble uaktuelt da vi fikk se den. Det er jo noe helt annet med Teutonia da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 06 modellen og beskyttelsen er der da fortsatt... men du kan velge selv om du vil ha den opp eller ned, det er det det hjulet til bak på ryggen er til, Man kan vippe den opp og ned. Dette viste de meg på fru lyng og sa også at de tyske vognene har denne nå og alle de andre europesiek vognene. Det hadde heller ikke noe med teutonia og gjøre,men at vi har strengere sikkerhetsregler i Skandinavia enn resten av europa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det de ansatte er blitt bedt om å si til kundene - for å forsvare at prisene er så høye i Norge.

 

Sa de også hvem som har satt disse "strenge sikkerhetsreglene" i Skandinavia??? Det er lov å være bittelitt kritisk til butikkbetjeningen da!

 

Du må ikke la deg lure!

 

Hilsen en som har kjøpt alle sine 3 vogner fra pinpong, og ennå tilgode å skade et barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dette har du fra??? sier ikke at vognene i utlandet er farlige,men vi har faktisk strengere regler her, rart at nå har resten av europa fulgt etter oss da og vi har samme vogner...Det er ingen forskjell på de lenger nå. tror ikke det har så mye å si at det er derfor prisen er dyrere i Norge, den er jo mye billigere i sverige blant annet. Vi er bare rett og slett et dyrere land....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 06-modell (Spirit S3) importert fra Tyskland og den har IKKE denne hodebeskyttelsen, heldigvis. Helt unødvendig, spør du meg. Synes den bare er irriterende. Snuppa mi ligger trygt og fint nedi vognen med sele på, og kalsejen er jo festet med trykknapper nettopp for å beskytte barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...