Gå til innhold

Kjip kveld for en ond babysyk kvinne


kanskjesnart..v/ hjelp av ivf?

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Nå gir jeg meg over. Jeg klarte å prestere å begynne å GRÅTE over nyheten om at noen i vår (min manns) familie endelig, etter ca 8-9-10 pp og mye frustrasjon, har klart å bli gravide. Det er slemt det- for jeg begynte å gråte fordi jeg følte at nå er alt håp for meg ute. Jeg følte at alle andre i hele verden blir gravide, og så tenkte jeg at jeg skal slutte å være sammen med familie og venner, for jeg orker ikke å vise meg for dem siden jeg ikke klarer å bli gravid. Et lite øyeblikk følte jeg det som at disse menneskene, som jeg jo VET er glad i meg og unner meg alt godt, ser ned på meg fordi jeg ikke klarer å bli gravid. Jeg tenkte t.o.m at om jeg blir gravid så skal jeg ikke fortelle det til noen før jeg må, fordi jeg vil gå og ha den hemmeligheten alene og fryde meg over at jeg kan jeg også-stikk i strid med hva de tror om meg. MAKAN til psyko-tanker!

 

Jeg håper det er Onkel Feber som har strammet sitt grep om meg- sitter hjemme med halsbetennelse- og at mer konstruktive tanker melder seg senere. Det er ikke godt å møte sitt onde jeg i døra på denne måten. Nå føler jeg det litt som at jeg sitter på utsiden og vurderer meg selv, og prøver å forklare meg at det er ok å reagere med ekte følelser for en gangs skyld på nyheten om andres grviditet. Alle mine venner er nybakte mødre eller gravide, og jeg må hver gang smile og si til meg selv at jeg gleder meg til det er min tur og at jeg imens kan kose meg med mine venners babyer. Men jeg er skikkelig redd for at det vidunderet aldri skal skje meg! Allikevel- jeg liker ikke meg selv veldig godt nå. Det gjør jeg virkelig ikke.

 

Fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen! Det er lov å bli lei seg og jeg syns ikke 8-10 mnd er å slite særlig for å bli gravid så lov å bli sjalu selv om du innerst inne også vet du unner dem det lille vidunderet. Livet er urettferdig noen ganger, og vi har lov å banne og gråte våre modige tårer. Vår tur kommer! Enten på den ene eller andre måten får vi det til til! :) Vet ikke hvor lenge dere har prøvd jeg, men selv er jeg i 20 aktive pp og har babyer absolutt på alle kanter som deg og det er både fint og sårt på en gang, men blås ut her du, så skal vi trøste hverandre- og så ønsker jeg deg masse lykke til! Skal se vi går sommeren i møte med liten bolle i ovnen ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, synes ikke du skal tenke så hardt om deg selv jeg! Dette er nok ikke så uvanlig for slitere.. en unner jo familie og kjente barn, men en blir jo trist når en ikke får det til selv. Tenker samme som deg, at jeg ikke er like mye verdt, fordi jeg ikke har blitt gravid etter mye prøving. Noen har mye flaks, andre har ikke like mye. Men gudene skal vite at når slitere får barn, så vet de nok jommen å sette pris på det! Eneste positive jeg har funnet ved å slite..

 

Synes man har lov til å være litt lei seg når nok et par i kretsen blir gravide, og de hadde jo ikke prøvd spesielt lenge, var jo under 1 år. Ikke ha dårlig samvittighet for at det du føler t i alle fall, greit å få avreagert litt.

 

Det blir forhåpentligvis din tur også, får håpe det skjer veldig snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt lov å føke seg slik... ikke ha dårlig samvittighet for det altså. Det er urettferdig at du sliter, du har lov å ha slike kvelder og perioder. Sender deg en stooooor trøsteklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innleggene! Jeg syns det er utrolig deilig å ha mennesker her inne som med sine ord beskriver hvordan jeg har det selv- og så er det ganske fint å få oppbacking på at jeg ikke er slem. Det er ikke like lett å godta egne negative følelser som det er å forså andres- så dette gjorde godt!

 

Sender masse klemmer til dere som har gitt meg en bedre start på dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

Ser at du har fått mye god trøsst her !!

Men du må for all del IKKE kalle deg selv for OND babysyk kvinne ... du er da laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangtifra ond du snuppa du må aldri -aldri mer skrive om deg selv at du er ond ... du er jo bare lei deg :((((((det gjør deg ikke ond !!!!!!!!!!

jeg vet at du sikkert vet dette her selv, men jeg MÅTTE bare skrive det!!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, du er så snill og alltid så oppmuntrende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...