Gå til innhold

Drikker dere light brus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Cola light og Fanta Free for eksempel?

Jeg har drukket dette gjennom hele svangerskapet, ikke store mengder, men sikkert litt hver dag. Og har pluselig blitt så engstelig for at det kan ha skadet fosteret. Jeg drakk det i forrige svnagerskap også, uten at det gjorde noen skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det har noe å si, alt med måte bruker nå jeg å si. Jeg har drukket det selv, men prøver å kutte ut brus i det hele tatt snart. Har hørt at det kan gi bebisen kolikk. Og unødige sjanser vil jeg ikke ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også litt på...er utrolig glad i brus....men hva er værst for beibien, sukker el kunstig søtning,,,? Har holdt meg unna light brus de første 12 ukene pga at jeg synes det smakte helt py....nå er jeg ikke lkke like kvalm lenger, så da smaker det helt greit... Men prøver jo å drikke minst mulig da, men litt må en jo ha.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke light brus, hørt at aspartan kan skade fosteret! Drikker vanlig brus når jeg vil ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker er ikke no bedre enn light brus.

 

Jordmor siri her inne anbefaler light brus istede for vanlig brus. Men også det med måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke drikke lightbrus heller nå da... tenk på alt det andre tingene vi putter i munnen som også inneholder kunstige søtningsstoffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker pepsi max hver dag! Må ha det, bare må ha det ....

Ikke like mye hver dag da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å unngå kunstige søtningsstoffer. Har lest noen ganske negative artikler om dem! Prøver å drikke mindre brus nå som jeg er gravid, men jeg elsker Cola, så det blir litt hver helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å ikke drikke brus i det hele tatt.

De fleste som røyker slutter med dette når de blir gravide. De som drikker brus bør også kutte ut det synes jeg.

Men det er kunstige søtningsstoffer i veldig mye, man bør nok holde seg unna det også.... Tror det er bedre med litt skikkelig sukker enn kunstige søtningsstoffer.

Har litt problemer med vond smak i munnen, og bruker en del halstabletter. Mange av dem er med kunstig søtning...Og det er heller ikke bra å gå rundt med sukkertøy i munnen heller....Ikke lett....hater det smaken i munnen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å drikke minst mulig brus, Men da jeg drikker blir det med sukker. Prøver å begrense brusen til helgene!

 

Har lest at kunstig søtning kan gjøre at mennesker som er disponert for sukkersyke lettere kan utvikle dette. Jeg er disponert da jeg er litt overvektig (ikke feit), og har sukkersyke på begge sider i familien.

Det er grunnen til at jeg styrer unna light og heller drikker litt mindre.

 

Men light skader ikke fosteret på noen måte. Har ikke lest noe om det iallefall. Men det er vel som alt annet. Alt med måte!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så mye som ikke er bra .. skal en holde seg unna lalt det og bekymere seg får en ikke gjort annet.. kunstig søtning er ikke bra, men sukker kan jo gi barnet sukkersyke og for høy fødselsvekt, pluss at mor legger på seg mer og det er jo heller ikke bra.. men men .. alt med måte det tror jeg også;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker generelt lite brus. Hører light brus ikke skal være noe særlig.. Bedre med vanlig. Men jeg er ingen lege, dette er bare noe jeg har hørt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...