Gå til innhold

Svimmel?


Puttipluttipott*har født*

Anbefalte innlegg

Litt av en lørdag. Var på handletur med samboeren og sønnen min i dag. På apoteket begynte jeg å bli veldig svimmel og tok tak i samboeren min, det ble bare verre og tror dere ikke jeg besvimte. Ble sendt til legevakta i sykebil. Også på en lørdag da, så mye folk, ikke minst kjente... Men men. Gutten min fikk kjøre sykebil og det var stas... Lavt blodtrykk og i tillegg lav blodprosent. Må bare ta det mer med ro framover og ta jerntabletter. Fikk beskjed om å sette meg rett ned om jeg blir svimmel igjen.. Er sliten og føler meg litt rar nå, men alt er bare bra altså!!

Unner ingen dette, så husk dere som er plaget med svimmelhet. Merker dere at det forverrer seg, så sett dere ned der dere står. Det er jo ikke farlig å besvime, men fallet kan være det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen den der følelsen. Jeg hadde det slik i går. På jobb ble jeg plutselig kvalm og deretter svimmel. Satte meg ned på gulvet og kom meg etterhvert. Fryktelig ubehaglig. Målet blodtrykket når jeg kom hjem og forsto da at det var blodtrykksfall. Hadde 90/58 og har vanligvis 120/80. Dro ikke til legen, det gjøres jo ikke noe med for lavt blodtrykk. Men har investert i lakris. Beste middel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off stakkar deg. Jeg har også vært en del svimmel men heldigvis aldri besvimt. Får håpe det ikke skjer igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja - jeg hadde noe av det samme også på lørdag, heldigvis kjenner jeg tegnene for jeg har en tendens til å svimle og nesten besvime avogtil også når jeg ikke er gravid... jeg måtte sette meg rett ned i butikken (!), og siden gå saaakte ut derfra og holde meg i en handlevogn . satt på en benk utenfor i 5-10 min. og så ble det bedre....

Greit å vite at det ikke er noe farlig, bare ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget av dette. Når jeg ikke er gravid svartner det ofte for meg når jeg reiser meg opp og slikt. Og nå når jeg er gravid, er jeg verre enn ellers. Svartner, er svimmel og nesten besvimer uten noen åpenlys grunn... Setter meg ned når det skjer. Er jo bare blodtrykket... lakris spiser jeg hver dag uansett, hvem vet hvordan det hadde vært uten... hi hi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med svimmelhet og lakris? Hjelper det? Jeg er også plaget med svimmelhet og lavt blodtrykk, og har vært VELDIG fysen på lakris hele svangerskapet. Men jeg trodde det var fordi det hjalp mot kvalme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakris gjør slik at man får høyere blodtrykk. Om man er svimmel pga lavt blodtrykk er dermed konklusjonen; lakris = mindre svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nesten hele tiden :-( Svimt av bare 2 ganger heldigvis, og det var hjemme og en gang på do på jobb :-) Lakris hjelper IKKE meg! Kan jo trøste oss med at det er bedre å ha lavt bt enn høyt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det på samme måte. Har besvimt to ganger inne på butikker. Utrolig flaut... Har lavt blod trykk jeg også, så jeg er sykemeldt fremover en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...