Gå til innhold

Befruktning der deling av egg stoppet opp


Bobba

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har 2 IVF forsøk bak meg. På det første fikk jeg ut 10 egg, 4 ble befruktet og alle delte seg i 4. To ble satt in og to ble frosset ned. Forsøket endte i en MA, veldig leit. Fryseforøket har det heller ikke blitt noe av.

 

På andre forsøk fikk jeg igjen ut 10 egg, 4 ble befruktet, men ingen hadde delt seg når jeg kom til bake for innsetting. De hadde stoppet opp alle 4. Litt av en nedtur. Har noen opplevd det samme ?

 

Jeg lurer også på hvor mange egg det er vanlig å få befruktet med normal sædkvalitet. Er 40% befruktningsrate lavt ?

 

Jeg har benyttet Menopur i begge forsøk, 225 IE i ca 9 til 10 dager. Har andre erfaring med Menopur, har noen evt skiftet til annet merket og fått bedre resultat, dvs antall egg befruktet ? Er dosen høy ?

 

Håper dere kan hjelpe meg med svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bobba!

 

Leit å høre om MAen din og at ingen av eggene delte seg på 2. forsøk (men det betyr vel at dere fremdeles har to forsøk igjen, ikke sant?)

 

Jeg kan egentlig ikke svare deg på det du spør om, men vi er i gang med 1. IVF nå (på Riksen) og jeg skal bruke 150ie Menopur. Spurte om det var noen spes. gunn til at jeg skulle gå på disse hormonene og ikke andre, men iflg. legen på Riksen var det helt tilfeldig at Menopur ble valgt. Synes det høres rart ut at det er så tilfeldig, og mener også å ha lest at Menopur blir valgt fordi det modner eggene bedre, men at man ikke får så mange egg med dette hormonet...

 

Ikke vet jeg, men jeg ønsker deg masse lykke til med neste forsøk:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...