Anonym bruker Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 har det noen sammenheng for dere ang. hvordan dere føler for mammaen til ste barna og hvordan dere har det med barna? lurer på samme ang. samboer/ektefelle o.l, om du f.eks er sint og sur på din partner og ste barna kommer for samvær om du da trekker deg litt tilbake, eller smiler du som en sol til dem??
Gjest Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Jeg har 2 stebarn. Føler ikke noe spesielt for moren deres, var sjalu på henne i starten, har vært sint innimellom, har nå en nøytral holdning, ønsker ikke å fokusere på hva hun sier og gjør, selv om hun kan provosere endel. Egentlig synes jeg synd på henne også, hun er jo alene og sliter nok på flere hold.... Jeg opplever det ikke slik at mitt forhold til stebarna har sammenheng med mitt forhold til moren deres. Hvis jeg er sint og sur på min kjære, så vises det nok ja, enten stebarna er her eller ikke:) Men jeg synes det er viktig å holde en snill og god tone hjemme når barna er tilstede! (stebarn/fellesbarn).
Anonym bruker Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 jeg lar ike min frustrasjon over eksen hans gå utver barna deres, når hun kommer med de håpløse ideene og utsagnene sine. men når barna hans irriterer meg ser jeg henne i dem, mye av det som irriterer meg står hun for så det er jo naturlig. jeg lar ikke mitt sinne over typen min gå utover barna hans heller. om jeg er lei meg over noe helt uavhengig. men mye av problemene våre knytter seg til ting som har med barna å gjøre. jeg blir sint over at han ikke holder dem bedre i ørene. de roter og griser så huset ser ut som en svinesti, han støtter ikke meg i å ville ha orden, jeg blir irritert på de som ikke lyer meg, og irritert på han som bare halvhjertet støtter meg. han vet hva jeg synest han kunne være først ute, og ikke bare stå der tafatt, og si dere hørte hva hun sa, nå rydder vi litt dere. og når det attpå til ikke er noe særlig kvalitet på innsatsen de presterer, da blir jeg sur. ja jeg vet det er kun meg som lider under å være sur, de forsetter like godt med rotet sitt. jobber med meg selv he he he ps. det er ikke ensbetydende med total kaos fordi en har barn, en viss standard må en kunne forvente ( er så lei av disse, når en har barn må en forvente litt bråk, og når en har barn må en forvente litt rot kommentarene det er det største tøv, jeg vet om mange som har barn som har pene og rene hjem)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå