Gå til innhold

Så har de andre dratt på påskeferie


Lis67

Anbefalte innlegg

Mannen min og jentene hans dro avgårde til fjells for få timer siden, med bilen pakket full av godterier, ting&tang. Her sitter jeg med min store mage i det flotte været og er passe småsur på hele tilværelsen. Jeg vil også på hytta!

Er akkurat som en trassen tre-åring nå. Det er jo jeg som har sendt dem avgårde og bedt dem om å kose seg og ikke tenke på meg og alle mine "vondter" som gjør at jeg ikke kan bli med. Ikke skal de være lenge borte heller, mannen min ville ikke egentlig ikke dra i det hele tatt, men jeg insisterte på at de i det minste ble et par netter.

 

Jeg vet jo at jeg har det mest komfortabelt her hjemme. Med godstolen og senga mi. Badekaret som besøkes hver ettermiddag som gjør underverker for vonde ledd. Elektrisitet. Varmtvann. Også har de fått soft-is på Narvesen! Jippi! Yes! Det har de det! Soft-is har de ikke på fjellet! :-)

 

I morra skal jeg ta taxi til Narvesen (klarer ikke gå mer enn over stuegulvet) og kjøpe meg en diger soft-is med fint jordbærstrø på, sette meg i solveggen utenfor og bare nyyyyyte min første by-påske på år og dag.

Jeg er jo egentlig heldig. Skal ruge fram disse to nurkene med glede i mange uker framover.

 

påskehilsen fra altanen,

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Synes du skal bare nyte det og kose deg alt du kan, jeg. Må jo være helt topp å kunne være et par dager helt for seg selv.....

Les en god bok og plei deg selv - god påske!

Lenke til kommentar

Hei Lis67!

 

Det er flere av oss med mager som sitter i husveggen istedenfor hytteveggen denne påsken. Min mann tar med barna langt inn på vidda, må bruke snøscooter, og det er ikke innlagt vann eller strøm. Bare tankene på de tre-fire nattlige turene til utedoen er jo nok til å få meg til å klore meg fast her jeg sitter. Men det blir jo litt stusselig også...

 

Jg har ruget på to tidligere jeg også og det er jo bare en ting å si om det - ta det med ro og rug seriøst. Og kos deg, høres jo ut som om du har lært deg livets goder - softis...... Det må være ille å være så immobil som du tydeligvis er, er det bekkenet ditt som stopper deg fra noe mer enn stuegulvet?

Lenke til kommentar

Hei Selma62!

 

Ja, det er bekkenet. Det er ti år siden forrige fødsel og jeg har egentlig aldri blitt helt 100% restituert. Derfor kom nok bekkensmertene veldig tidlig i dette svangerskapet, tror jeg merka det rundt uke 12-14. Nå er jeg i 23.uke og har totalt måtte gi opp å gå til og fra jobb (ca 25 minutter) for mange uker siden. Når det er riktig ille klarer jeg knapt reise meg fra en stol, og en spasertur til postkassa er mer enn nok.

 

Har du tvillinger? Til tross for at jeg har tre barn fra før (10, 12 og 19 år gml), føler jeg meg som Bambi på isen nå som jeg skal få to på en gang. Kjempegledelig og litt skummelt.

 

Hi-hi. Ang. hyttetur. Vi har også hytte som vi må kjøre scooter til og som mangler strøm og vann. Og med utedo. Men da jeg ble gravid og måtte på do ørten ganger om natta ble port-a-pottien tatt i bruk! Og til mitt forsvar: jeg tømmer den selv!

 

 

Lenke til kommentar

Med soft-is fra Narvesen høres det ut som du kan kunsten å nyte ruge-tilværelsen!!!!

 

Jeg har faktisk sagt ja til hyttetur i år også, men nekter for at vi skal dra før til onsdag. Har det egentlig ganske greit på hytta mht til fascilitetene, men så var det senga da. Sliter jo med å finne god søvn i min seng her hjemme og da er ikke akkurat en smal køyeseng med skumgummi akkurat drømmen...

Ja, ja. Regner med at jeg takler noen dager og har gitt klar beskjed om at aking og ski ikke kommer på tale (39 dager igjen til ks nå i dag!) Har jo nok med å komme meg opp fra god-stolen ;-)

Lenke til kommentar

Hei Lis-67!

 

Uff, så leit med dårlig bekken, håpløst å være så invalidisert, og akkurat bekken problemer er som du også nevner ikke vekk med ett trylleslag ved det magiske fødselsøyeblikket, slik mange andre plager. Det er bare å ta det med roooooo.

 

Og det hører jo også med når man ruger på tvillinger! Mine er blitt 12 år nå og en sann glede er de hver dag. Savner barna rundt meg nå, det blir ganske stille når man er vant til å ha flere barn rundt seg.., ikke sant? Husk å ligg ihvertfall ett par ganger hver dag, helst på venstre side, da får de maks med næring! Og nå som du er i 23 uker er du jo forbi en magisk grense - fra nå av vil de gjøre alt for å redde dem ved en eventuell for tidlig fødsel, stemmer ikke det? Vet du om det er eneggede eller toeggede? Mine er eneggede og de ble født store og raske bare noen dager før termin. Åhh, det er gøry med tvillinger, skulle gjerne hatt det denne gangen også (men kansje jeg har glemt hvor slitsomt det var de første tre månedene :)

 

Jeg brukte også potte da jeg ventet tvillingene da jeg hadde doen en etasje ned. Stemmer det - det hadde jeg glemt, fnis

 

Det er 9 år siden jeg fødte sist, så jeg synes også det virker som en helt 'ny' erfaring. Og da hadde jeg jo to treåringer som løp rundt hjemme, så det blir veldig annerledes denne gangen. Gleder meg virkelig og føler meg priviligert som skal få oppleve dette i denne fasen av livet. Så når du sier at du føler deg som Bambi på isen, pga tvillingene, så gjør du det sikkert også fordi det er så mange år siden sist. Og barna gleder seg veldig og kommer til å bli stor hjelp. Det er jo ganske nytt, he,he.

Håper du har fått mange gode softiser.

 

Lenke til kommentar

Annonse

Hei

Skal prøve dette jordbærstrøet. De hadde kiwi også. Er det litt surt det jordbærstrøet. Hadde en softice for et par dager siden, men valgte tradisjonelt sjokoladstrø

 

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Vi har fortsatt ikke fått vite om tvillingene er en-eller toeggede. Sist gang vi var på ultralyd, for et par-tre uker siden, spurte jeg siden de helt tydelig ligger i hver sin fosterpose og har hver sin morkake om ikke det betydde at de er toeggede. "Nja..vi kan ikke være helt 100% sikker på det allikevel." sa gynekologen min. Hmmm .. ikke at det betyr så mye for meg, men det forbauser meg at så mange som er gravide her inne sier at de venter en- eller toeggede. Hva er det deres lege ser som ikke min gjør? Vi har heller ikke fått vite kjønnet. Gynekologen min, som jeg går til alle kontroller hos, er ikke så hyppen på mye bruk av ultralyd. Han ser bare etter det høgst nødvendigste, tar de målene han trenger osv. Jeg tror mannen min må ha snakket til ham i et ubevoktet øyeblikk, for min kjære vil nemlig ikke vite hva det blir! :-))

 

Nå er Påskelabyrinten ferdig for i dag og dagen kan begynne. Det blåser veldig mye ute, så jeg hæler meg ikke ut på verandaen, men kanskje en liten kjøretur til Narvesen etter middag... Jeg har fått helt dilla på soft-is! Og epler. Så sure som mulig. Og Farris Bris. Jeg som ikke kunne fordra Farris før!

 

Når har du terimin?

Lenke til kommentar

Hei igjen! Det kan jo virke som om det er toeggede da, spesielt siden de har to morkaker. Og da kan det jo være alle varianter av kjønn også, så jeg skjønner at du er nyskjerrig! Hva har dere fra før av? Litt av hvert?

 

Jeg tror jeg hadde tatt en ekstra privat UL for å få vite det, men nå er det kansje blitt så trangt at det er vanskelig å få sett skikkelig, men med litt flaks... Det er jo så mye som skal i hus så da hadde det jo vært fint å vite 'fargene' man skal satse på også. Selv misliker jeg den 'nøytrale' gulfargen man gir når man ikke vet om man skal ha blått eller rosa/rødt. Men jeg elsker helt hvitt og off-hvite, og det går jo til alle kjønn. Helt enkelt og naturfarget er nydelig!

 

Men jeg tenker at det er så spennende å møte barnet, og det å skulle møte to blir jo enda større, og da 'trenger' man ikke spenningen ved å vente på kjønnet i tillegg. Det er så mye magisk som skjer ved fødselen likevel, og det blir mer personlig svangerskap underveis hvis man kan si 'lilleguttene' eller 'småjenta' eller noe slikt når man klapper magen eller kjenner på sparkene. Det er jo litt overveldende å få to på en gang, så det å 'koble' seg til dem litt i forkant er sikkert ikke å forakte. Også var det det med navnene - det er mange navn å få i boks hvis man skal bli enige om fire stykker, og etterpå, hvis det er samme kjønn, så må dere jo også bli enige om hvem av dem som er hvem for å si det slik. Vi brukte altfor lang tid på å bestemme navn etter fødselen, det ble altfor lenge med TV1 og TV2 (ettersom det stod på armbånden). Det blir litt mer 'barna dine' når de får navn, hvis du skjønner....

 

Men hvis mannen ikke vil vite må man jo respektere det, og da kan man jo ikke gjøre istand sengene med f.eks rosa sengetøy før fødselen da uansett :)

 

Jeg trenger ikke å være gravid for å elske sure epler, Granny smith er best, så mørkegrønne som mulig, slik at du virkelig må lage grimaser for å få den i deg. Jeg drikker masse omdagen, og har fått dilla på Tine melk med smak av kaffe, Kjøper en liters kartong når jeg er ute og kjører og drikker den opp før jeg kommer hjem.... Det må være kroppen som sier fra at skjelettet til barnet tar for mye kalsium så jeg må fylle på, tror du ikke? Og det er mye mineraler i Farris, så det er sikkert et mineral du trenger som er der. Og soft-is - tja, det er jo melk det!!

 

Terminen min er 2 juni, men jeg skal ta keisersnitt 16 mai allerede, tiden går nesten altfor fort nå..! Hva er datoen din? Du må vel vente en 10 uker til

 

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg har fått det for meg at det er ei jente og en gutt her inne i magen min. Fra før av har jeg tre sønner og mannen min to døtre, så det blir spennende å se hva vi to har laget sammen! Det er bare mine to yngste gutter som bor fast hos oss. Min eldste går på skole langt hjemmefra og bor på hybel, og jentene til mannen min bor hos sin mor.

Hadde vært greit å få vite kjønnet på tvillingene i mange sammenhenger. Men gynekologen min - som er privatpraktiserende- har altså ikke lyst til å kikke etter. Vi bor på et lite sted, så jeg har ingen andre muligheter, det måtte være å dra på sykehuset, men det blir for dumt. I mellomtida har jeg kjøpt masse babyklær i hvitt og offwhite, og frisk grønn, rød og orange. Fant så utrolig mye stilig på Benneton og Mexx i litt utradisjonelle farger! Jeg liker heller ikke gult. Gult og blått er i det hele tatt farger jeg styrer unna ellers også.

 

Jeg har det ganske tungt for tida. Har veldig lavt blodtrykk og problemer med å få puste. Blir fort svimmel. Og så sliten! En tur over stuegulvet og jeg peser som en stranda hval! Jeg som var i rimelig god form før svangerskapet.. Har heller ikke lagt på meg noe som helst. Jeg gikk ned 4 kilo de første ukene, og de har kommet på nå i det siste, men foreløbig veier jeg det samme som da jeg ble gravid. Så det er ikke vekta som tynger, men babyene og alt svangerskapet innebærer. Jeg har såvidt begynt på 24.uke, så jeg har lenge igjen. Prøver å fokusere på det positive, men av og til røyner det på når alt blir et ork... ja, jeg trenger ikke ramse opp alle plagene til deg!

 

Planlagt keisersnitt, du. Er det noen spesiell grunn til det? Jeg innbiller meg at jeg har mest lyst til å føde vaginalt hvis jeg kan velge. Har tidligere hatt fødsler som har vært over på 1 time fra første vee til slutt. Intenst smertefullt, men fort overstått.

 

fortsatt fin påske!

 

 

 

Lenke til kommentar

hei hei:)) sitter her å smiler når jeg leser innleggene deres......føler det helt likt.alene hjemme påske,mann og sønn (9år) på fjellet,er i uke 29 med tvillinger,lavt blodtrykk,puster som en hest,kjempe lysst på SOFT IS!! har nok lakt på meg litt mye,så det gjør jo ikke ting lettere.er 34 år,1.67cm.veide 64 kg.før graviditeten,nå..........82,hjelp! har nok spist mer enn vanlig,men eneste måten å overleve en vannvittig kvalme på.spist sunt,men ofte.fått endel vann i kroppen,så jeg begynner å bli skikkelig fin,haha.gleder meg veldig til å hilse på nurkene,vet det er en gutt og en jente:) tror de kommer før tiden.......endel blødninger,fikk førstemann 3 uker før tiden,kort livmorhals,(2 cm) håper de venter litt,satser på 5-6 uker til.ha en strålende søndag. hilsen sørlandet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...