MamiMaribel Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Ble fortalt at det finnes en spesiell maling til fliser - har noen av dere hørt om det? Hvordan blir resultatet? Vi har nettopp kjøpt hus, men har ikke penger til å endre på alt vi vil enda - så da blir et av badene nedprioritert:-( og flisene er ikke til å holde ut med (beigebrune 70-talls.....urk...) så jeg tenker på å male dem. Har noen synspunkter..?
prince and princess brud060609 Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 har jobbet i bransjen og det du gjør er.. kjøp deg oljebaser heftgrunn den gjør at du kan bruke oljebasertmaling på flisene.. kan velge hvem glans du ønsker 15 eller 40.. det som er det lurt er og tenke at høyere glans enklere og vaske.. har gjor det selv og det blir mega fint. det finnes også en slags penn som du bruker på fugene som gjør at de blir hvite eller grå..
Gjest Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Har nettopp malt kjøkkenflisene mine. Før var de mørkeblå og kjedelige,med hvite fuger. Nå er de knall svarte og megafine. Har hvit innrednig da... Vaska de først godt med salmiakkvann, og skyldtee så med rent vann. Malte et strøk med heftgrunn, og tre strøk med oljebasert maling beregnet for jern. Brukte faktisk glansgrad 90, og det ble kjempefint. Selv om fuger og fliser fikk helt lik maling, ble det kjempefint, faktisk mye finnere enn slik det var før med blanke fliser og matte fuger. Lykke til, dette var kjempe enkelt og raskt gjort, og absolutt verdt å gjøre. Jeg fikk "nye" fliser for rundt 200 kr.
MamiMaribel Skrevet 13. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2006 Dette lover bra, tusen takk, jenter:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå