Gå til innhold

Timing


kaage

Anbefalte innlegg

Eg er ei "ung dame" på snart 25 år. Er samboar, og snart gift:) Me tenkjer på å bli gravide, og eg har nokre spørsmål i den samanheng. Eg studerer 1. året føeskulelærar, men sjølv om eg studerer kan me tenkje oss å bli gravid. Me ynskjer begge at eg skal fortsetje med studiene, derosm alt går bra, og at han skla ta permisjon når barnet kjem. For at eg og skal få litt tid med barnet rett etter fødselen, håpar me å kunne planlegge slik at me får barnet i juni/juli når eg har ferie. Det eg då lurer på er; sidan eg no går på p-pillen (3.året no), er om eg bør slutte med pillen ei stund på førehand? Og i tilfellet kor lenge på førehand bør eg slutte med den? Er det ellers nokon som har tips om korleis me kan time dette best mogleg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste her inne kunne nok tenke seg å få full klaff på første forsøk og dermed kunne planlegge litt. men med gjennomsnitts antall PP her inne viser det at det ikke alltid trenger å være så lett. DESVERRE....

Men mange er heldig å blir fort gravide når de har bestemtseg for å starte prøvingen,og det kan jo godt gjelde deg også :)

 

Men hvis du sier juni eller juli så har du i alle fall 2 PP å "satse på" og ikke bare èn. Men det vil nok være desto viktig å spandere noen kroner på EL-tester de to månedene dere skal prøve, slik at du øker sjansen for å treffe på EL til rett tidspunkt. Det er nok det som blir det viktigste for dere.

 

Det er nok greit å slutte på piller allerede nå slik at kroppen kommer i normal syklus igjen innen du starter prøvingen.det kan jo ofte gå noen måneder før både eggløsning og mensen er i rute igjen.

 

Lykke til, jeg håper det klaffer for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare glemme å planlegge å få barn akkurat i juni/juli - de færreste av oss blir gravide når vi ønsker det, de fleste må regne med TTT (ting tar tid).

 

Sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære vene annonym.............

Ikke vær så krass da... klart jun ikke bare kan glemme det... hun kan jo være en av oss heldige som klarer å få det til på første aller andre forsøk....Selvom vi andre sliter så måvi ikke ble så bitter..

 

til alle som skal starte nå, lykke til...

Det slik at det kan ta lang tid , men faktisk er det mange som også blir gravid fort.. det viser statistikken...

 

Stå på, og ikke tenk at dette er et problem før det er det..

Du har like stor sjanse hver måned...

 

Synes det er så mange sure innlegg her, det er synd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

jeg har to barn og har tatt samme utdanning som deg. Vil vel egentlig bare anbefale deg og vente til du har tatt utdanningen ferdig før du blir gravid, dermed kan du kose deg fullt ut, uten å tenke på praksis og eksamner. Jeg fikk mine etter utdanning og er veldig glad for det i ettertid.

 

Tenk ihvertfall litt på det, det er ikke alltid like lett å vite hva man går til.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...