Gå til innhold

vil skryte av min samboer!


nr.2 underveis!

Anbefalte innlegg

Etter litt mye "om å men" i starten av svangerskapet....har min samboer blitt kjempe flink til å hjelpe til med både det ene og det andre!! Vasker og ordner opp!!

Setter så utrolig pris på det, siden jeg er gravid i uke 26 og ting er litt tunge om dagen.

Vil bare uttrykke det siden mennene kan bli litt satt til side under svangerskapet.

Tusen takk kjære samboer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink og snill samboer du har :) Må skryte litt av min og, han pusser opp hele badet, så si alene. Jeg har vært altfor dårlig til å hjelpe til, er ofte veldig trøtt og slapp etter endt arbeidsdag. men han styrer på, uten å klage. Flinke sambo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utroli kjekt me sånne flinke samboere! min er også kjempe flink:) hjelper til med alt husarbeid...støvsuger, vasker og ikke minst oppvasken:) og etter jeg hadde vært på tur forje helg hadde han til og med vasket alle klærne!! flinke flinke gutten min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre, min er også kjempeflink. Rydder og vasker på klær, kjøkkenet er helt strøkent for tiden:)

Gi han skryt, fortell hvor mye det betyr for deg at han hjelper til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann hjelper ikke til like lite som jeg hjelper til. Jeg er ikke noe flinkere til å vakse gulv enn han. Han er vokst opp hos faren sin og har alltid hjulpet til i huset der, og det er helt naturlig for ham å gjøre sin del hos oss. Deilig. Vi har våre ansvarsområder: Han vasker f.eks. alt tøyet, har ansvaret for å vaske badet og så baker han brød når det trengs. Det er deilig å ikke ha ansvaret for å si til ham hva som må gjøres (lett å bli masekjerring), for han ser det jo selv. Fungerer godt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik August 06 har det, er slik det burde vært hos alle!

Det er fint at man skryter av samboere som er flinke, men det burde jo vært en selvfølge at de "hjelper til"!

Jeg måtte ta det opp tidlig med min samboer at jeg ikke er interessert i å fortelle han hva han skal gjøre og når det trengs å gjøres. Det må da han kunne forstå selv på lik linje som jeg gjør det. Etter det ble det mye bedre og han er vel relativt flink fremdeles. Det sklir ut litt innimellom.... må vel innrømme at det er jeg som gjør mest fremdeles...det irriterer meg litt.... Men så har jeg kortere arbeidsdager enn han... Når jeg jobber og han har fri så er det helt naturlig at han ordner opp. Lurer på hvordan det blir når jeg skal være hjemme ett år....? Da blir han vant til at jeg ordner alt hjemme....farlig, farlig....Da må jeg oppdra han på nytt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også. Får nesten litt dårlig samvittighet til tider. Føler nesten han gjør alt nå, men prøver å bildra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han er hjemme er min samboer helt fantastisk han også... Men han reiser mye foreløpig... så i perioder må jeg klare meg alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et fantastisk eksemplar av arten her i huset også. Kjøkkenet er strøkent, rydder og støvsuger gjør han også. - Og på toppen av det hele er han en helt å lage mat; til og med rundstykker baker han! Og, i tilfelle noen tviler; joda han er absolutt en mann og gjør "manneting" også. Mekker bilen og måker snø, for eksempel.

 

heldige meg, er jo nesten sånn at man får litt dårlig samvittighet innimellom. Men -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg også hadde det sånn. Men det er bra det finnes hjelpsomme samboere der ute. Min vil ikke gjøre noenting. Har akkurat tatt det opp med ham igjen, om han kunne tømme katte doen av og til og rydde opp etter seg selv ihvertfall, men nei. Han begynner bare å krangle og sier han ikke vil ha noe kritikk, og det ville han ikke gjøre. Ikke akkurat sånn jeg trodde ting skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her:-)er kjempe glad for at sambo er slik han er.har vært en uvurderlig støtte hele tiden.kommer med blomster og forteller meg hvor nydelig han synes jeg er..hehe,hjelper å høre det når en ligger i den utvaskede joggebuksa og puset som en hval etter å ha gått ned trappen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må bare får spørre deg.......får du høre at du er flink når du gjør de tingene ellers????? hadde han blitt så stolt av deg at han måtte fått det ut med å skrive som dette? Ja de har det fint de mannfolka gitt,slilles så utrolig lite krav til dem at når de løfter litt på lillefingen er det skryt å få.....og det i 2006......

 

 

hipp hurra for de dobbeltarbeidende kvinnene som innbilder seg at vi har full likestilling juhuuuuuuuuuuuuuuuu.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på listen som også vil skryte av samboer. Deilig å ha en som varter en opp når ting er et slit og hormonene er i sving. Er kjempe glad for at jeg ikke er alene - det hadde vært tungt det! Deilig å være to om tingene og at det betyr at han må ta hele det huslige ansvaret akkurat nå.

 

Anonym her over har muligens ikke en mann som er så flink til å takke henne for ting som blir gjort i hjemmet..????

Jeg synes nå det er viktig å skryte av samboere som stiller opp. Og om de ikke har gjort det før og gjør det nå er jo det et positivt tegn på at man har en god tid i vente. Livet med barn krever jo enda mer av det huslige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke unngå å se at du er anonym. Bruker du røde strømper også? :-)

Jeg er nok tradisjonell og gammeldag for jeg liker faktisk at det er jeg som har ansvar for husarbeidet. Mannen hjelper til med helgemiddager for da koser vi oss sammen på kjøkkenet, ellers gjør han det jeg ber han om. Etter jeg ble gravid er han kjempeflink, for han gjør litt på eget initiativ. Problemet er at jeg synes han tar fra meg jobben, selv om jeg er for sliten til å gjøre det. Du legger frem dette som om vi skulle være undertrykte husmødre fra 50-tallet men jeg må bare si at det finnes flere som meg som liker å "varte opp" mannen sin litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min står på kjøkkenet og lager middag, jeg ligger på sofan å surfer, og så kom han akkurat med ei gulerot og ett glass saft til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke med røde stømper hele tiden;) Sannheten er at her i huset er det jeg som tar 99% av det som skal gjøres og slik har det vært i snart 20 år,så jeg vet litt hva jeg snakker om. Visst vi varter opp hele veien blir det en selvfølge og en blir sett på som urimelig når en prøver å snu trenden litt. Jeg jobber 100% som han, men har som sagt også en 99% stilling i hjemmet.Er dette retferdig da? Selv om vi kvinner stiller større krav til hvordam vi vil ha det i forhold til orden og hygiene synest jeg det skulle bare mangle at ikke mennene skal ta i et tak uten medaljer,diplomer,skryt,klapp og klem,det er da jeg tror vi graver vår egen grav.....det er da deres hjem også.....

 

Hilsen en pinglete anonym gravarbeider;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er ikke særlig huselig av seg. Men han er samvittighetsfull og utrolig oppmerksom. Så nå har han skaffet vaskehjelp til 100 kr timen, som kommer hver 14.dag. Veldig flink også. Dermed slipper jeg å slite meg ut. Så det er tanken som teller også. Hehe.

Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at så mange har så flinke menn i huset!!! Jeg må også få skryte av min samboer. Begge jobber vi 100%, og litt ekstra innimellom når det trengs. Men han tar også sin del hjemme, i tillegg til at det er han som står for det meste av oppussingne hjemme. Han er en skikkelig arbeidsjern, og fikser alt mulig i heimen selv. Får litt dårlig samvittighet innimellom, for vi vil helst unngå at jeg tar i de tyngste løftene for tiden, samt maling med oljebasert maling styrer jeg helt unna.

 

Visst er det bra å gi de skryt når de fortjener det. Er jo positivt for forholdet og dessuten litt oppløftende, istedet for at vi maser og klager (noe jeg dessverre kan være litt for god til...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...