Gå til innhold

Andre som får høre at de er små?


maimamsen!!

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! Jeg får kommentarer på at jeg har så liten mage heeele tiden og det har begynt å irritere meg,blir jo bekymra! Hvorfor skal alle fortelle meg hvor store de var da de gikk gravide!! Har termin 28.mai.Da jeg var 32 uker på vei var sf målet mitt på 31.Er 1,79 cm høy så det kan kanskje ha litt å si men...Noen andre som får høre det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja... jeg..!! kjedelig. lyst å bjeffe til de som sier det. Jeg er 30+5 i dag. Du kan se magen min på mitt nick på våre album.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!¨'

Vi har faktisk termin på samme dag vi..Og ja da, jeg får høre det hver dag ja.. Det var faktisk en lang periode jeg var så redd og lurte på om det var fordi jeg hadde røyka i 2uker , da jeg var 4mnd på vei..(jeg fikk sjokk da jeg fant ut at barnefaren,har 2 barn med han,holdte påå få seg ei ny ei..Så jeg røyka og var helt knust ,,,

Han gikk fra meg da han j var 4mnd på vei..

Men legen mente at det var ikke noe å bekymere seg for, til slutt var jeg på sykehuset ..Der reagerte også jordmor på mage str min,, syents det var rart legen min ikke hadde sendt meg på kontroll til dem...

Men alt var bare bra, dem tok utvendig ultralyd og innvendig,og så hørte jordmor på hjerteslaga, på den monitoren dems..,,Først var j til jordmor , så fikk jeg lege til å se på meg mens jeg var der.. Alt var kjempe fint,,han var faktisk stor sa dem.. Rart da så lenge magen er så liten sa jeg, men vi er alle forskjelig da..

Du er ikke så liten i symfyse mål nei, der lå jeg å..Men hvis du føler for en ekstra sjekk er det bare å bestille time til jordmor..

Ønsker deg lykke til..

Hvor i norges land bor du da?? Artig med andre på samme termin da

kom gjeren på msn da,,

[email protected]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hei!

Jeg har termin noen dager etter deg (1 juni) og jeg og får stadig høre at magen min er kjempeliten. Var på en fest i forrige uke der det var to andre gravide og. Alle la merke til de to andre gravide og ingen la merke til at jeg og var med i gravidklubben. Enda jeg hadde termin en måned før dem...Jeg måtte rett og slett fortelle det selv for magen "snakket" ikke for meg. Da jeg hadde sagt det sa folk at det bare så ut som om jeg hadde spist et par ekstra hamburgere... Veldig koselig!

 

Men det er jo veldig individuelt og jeg er egentlig ikke så bekymret. Er jo en stund igjen og regner med at jordmor og lege følger med på at det ikke er noe unormalt. Jordmor kommenterte også at jeg "gjemte" babyen godt inni magen. Men jeg er innenfor det grønne feltet så da er det vel ingen fare..

 

Vi får heller trøste oss med at det er faktisk er en del som er litt misunnelig på den lille magen vår! Husk alle er forskjellige:+)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre det heeele tiden... Ganske irriterende ja!

 

Vi er forresten like høye, kanskje vi høye bare har mindre mager, siden vi har bedre plass å fordele babyen på, hehe:)

 

Tross min lille mage, så var gutten min 51cm og 3450 gram da han ble født (en dag på overtid). Alle lurte på hvor jeg hadde gjemt han:o)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har derimot fått høre at jeg er så stor, hele tiden, og det er heller ikke så gøy, kan jeg love. Men jeg er 10 cm lavere enn deg og har litt kort overkropp, så jeg har litt mindre plass å fordele babyen på. Har dessuten ikke lagt på meg noe særlig ellers så jeg ser veldig tynn ut med en stor kul ut foran.

Jeg synes uansett folk skal slutte å kommentere hvos store/små vi er. Det er slitsomt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange svar! Ja da er vi vel bare veldig forskjellige,rare greier! Var kanskje ikke så stor med førstemann heller (som er 3 år nå) men man glemmer så fort! Han var jo nesten 4,5 da han ble født! Ja ja,selv om folk ikke mener det vondt så kan de slutte å mene sååå mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også får høre at magen er liten jeg røyker, og var på ultralyd i går og fikk vite at banet veier 1,2kg ble helt overraket hvor stor han er til at jeg røyker trodde han var mye mindre. er 29+2 på vei nå og babyen har det så bra som han kan ha det og var helt normal, jeg burde ha kuttet ut røyken jeg vet det, du er ikke alene om og høre at du er liten i magen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 30mai jeg!

Får stadig høre at jeg er lita, men sf målet ligger over gjennomsnittet..!! rart det der, har magen langt ned..kanskje det har noe med det å gjøre..Er ikke spesielt lang, men tror jeg er forholdsvis lang over magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er liten !

 

Når jeg sier til folk at jeg har termin neste uke,blir de bare stående å måpe.... Jeg er pitteliten(152 høy...),så magen har jo bare en vei å vokse,og det er utover.... SF-målet ligger akkurat perfekt der den skal. Var på ul for 2 uker siden,og fikk da beskjed om at bebien var 1-2% OVER snittet.... Det er godt gjort for å være så liten selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også høre at jeg er liten. Men sf-målet mitt ligger øverst på det grønne feltet... Men jeg har skjønt og begynt å venne meg til at når man er gravid- da får man høre mye rart! Og alle har en mening om størrelse og mage og vekt, og ofte veldig motstridende meninger! Størrelsen på magen har mer å gjøre med høyde, "bredde", hvor mye fostervann det er og faktisk hvor trente magemusker man har! hvis man er trent holdes magen bedre inne. Tror folk kommenterer magestørrelsen i aller beste mening, iallefall. Men litt sjeldnere hadde vært litt ok av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller omvendt her.. Jeg har veldig stor mage! hehe. kanskje ikke så rart, er jo bare 1.50 høy :o) hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Må si jeg misunner dere som får høre at dere er små..

Jeg har det stikk motsatt, er 182 cm høy og har en mage som er enorm allerede!

Jeg er bare 25 uker på veg (er bare innom på besøk fra 2. trimester)), men de fleste tror jeg har termin i løpet av en 5-6 uker. Og når jeg sier at jeg har termin i slutten av juli, insisterer de på at jeg har to i magen...

 

Jeg kommer til å bli sykt diger på slutten, og gruer meg veldig til det...

Så jeg skulle inderlig ønske at jeg fikk høre at jeg var liten, sukk....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei:)

Ikke bekymre deg for det du. Mange som sier til meg at de synes jeg har liten mage også, men jeg ligger faktisk ganske mye over normalen når det gjelder sf-målet.

Tror det har mye å si hvordan moren er "bygd" for hvordan man opplever magen. Kos deg med magen din du, og ikke tenk på hva andre sier ;) - det gjør jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to måneder siden fikk jeg høre at jeg var så liten....mens nå derimot kommenterer alle hvor stor jeg er. Rart at alle skal ha en mening om størrelsen på magen enten den er det ene eller andre........

Må også få legge til at jeg var sykt stor i mitt forrige svangerskap, la på meg 30 kg og hadde enorm mage, men ut kom det ei lita jente på 2500g og 46 cm, så magen har ingen sammenheng med str på baby i alle fall.

Denne gangen venter jeg en stor gutt og ligger under på sf mål, men alle kommenterer alikevel hvor stor magen er eller hvor høy/lav/rund/bred osv .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg får høre det, men det irriterer meg ikke. Dessuten så er det sant. Jeg er litt engstelig, det må jeg innrømme for jeg skal til ekstra sjekk på grunn av nettopp det, men babyen sparker nå hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...