Gå til innhold

Noen som har gått ned mer enn 10 kg på xenical eller reductil?? u/t


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gått ned 17 hittil, men jeg trener jo og sånt også da så hvor mye som er pga tablettene aner jeg ikke. reductil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mye du veier nå da?

Jeg veier 90 kg så jeg vil gjerne ned til 70...altså 20 kg. Tror du det er mulig? Hva er forskjellen på reductil og xenical egentlig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veier mye, en god del mer enn deg. begynte på et kurs på treningssenteret her i september/oktober hvor vi har trening to dager i uka (spinning og step) + møter med ernæringsfysiolog/dietetiker og kan rådføre oss med en fysioterapeut.

 

ja det er nok fullt mulig å gå ned de kiloene, men tabletter er ingen endring som holder seg hvis man ikke følger det opp. dessuten er det jo ikke alle som får tablettene heller og de kan ha en del bivirkninger så man bør ha oppfølging av lege. kombinerer du trening, omlegging av kostholdet og tabletter så burde det funke. det viktigste er å ikke gi seg selv om vektnedgangen stopper for en liten stund

 

reductil skal gi mindre spiselyst/ minske sultfølelsen + øke forbrenninga. det er også den som har de fleste bivirkningene.

 

xenical hindrer fettopptaket i tarmen og kan gi en skikkelig diare når man har spist noe med mye fett i.

 

begge typer er ganske dyre, mellom 660 og 710 kroner måneden. av egen lomme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er er at jeg spiser sunt. Men går ikke ned noe, bare holder den vekta jeg har nå. Skal begynne å trene så da går vekta ned, men jeg har utrolig dårlig forbrenning da. Er xenical best for meg da tror du? Jeg har jo også en tendens til å småspise og altid være litt småsulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har mye fett i maten så ber du om xenical, men høres kanskje mer ut som reductil vil passe deg bedre. husk bare at du må spise nok også slik at ikke forbrenninga stopper. spis ofte og små måltider, velg sunnere varianter osv så er du på god vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har slitt med vekten i mange år, og selv om jeg har spist sunt og trent har det vært vanskelig å få det av.

Nå har jeg vært til en Fedon-lege og bla. tatt masse blodprøver. Det viser seg at jeg har insulinresistens, så selv med vanlig sunn norsk mat vil det være vanskelig for meg å redusere vekten. Knekkebrød, grovbrød, meieriprodukt og div. andre ting som er sunn norsk mat, er fy for meg. Dette har vært en a-ha opplevelse for meg. Jeg må rett og slett over på kost med lavt karboinnhold, langsomme karbohydrater og protein og riktig fett. En skikkelig omvelting, men nå begynner vekten å gå ned :-) Har jo levd på brødmat, pasta, ris og sånn type mat i alle år. Uff, det er noe skikkelig drit å slanke seg, skulle ønske jeg bare kunne våkne opp og være slank.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på reductil men de ga ikke noe effekt på meg . Jeg la om kostholdet og trimma. Jeg synes det var bort kasta penger for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo ganske dyrt, men jeg vil jo gjerne prøve da siden vekten min står stille. Jeg spiser jo sunt, men trimmer ikke enda... skal begynne å trimme men må få tatt lappen først siden det er så langt til nærmeste treningsenter. trening hjemme har jeg rett og slett ikke disiplin til.

men takk for alle svarene, har nok blitt litt klokere på dette nå ja :o)

 

Takk klem HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...