Anonym bruker Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Noen som vet hvor mange "stork-barn" det er i Norge nå? Vi har fått ei lita prinsesse med storken.
Regnbuemor til 2 Skrevet 14. april 2006 #2 Skrevet 14. april 2006 Gratulerer så mye! Er det lenge siden? Har nettopp opdaget disse sidene, trodde de var tatt bort så jeg har holdt til på egg og donor på BiM. Vi har også ei jente fra Stork. Hu blir to i mai. Tiden flyr så fort. Vi var nede igjen for og lage en søster eller bror, nå i høst. Men det ville seg ikke. Skal prøve igjen til sommeren. I en reportasje i Allers i høst, sto det at det ble født 26 barn i partnerskap i 2004, og at det totalt var 70 partnerskapsbarn i norge nå. Men det er nok betraktelig flere Storke-barn. Alle er jo ikke født inn i partnerskap. Sikkert mindretallet som er det egentlig...? Nei ikke vet jeg. Noen andre som vet? Lykke til vidre med prinsessa!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Ikke sikker men vi har en nydelig Stork gutt født aug 06..Ønsker en til, håper det ikke vill ta så lang tid..
Gjest ->>- Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Om du med storkbarn mener barn født inn i homofile familier, så finnes det ingen eksakte tall. Det eneste som blir dokumentert er barn født av mennesker i registrert partnerskap. Om du mener barn produsert akkurat ved Stork-klinikken, vil jeg tro de har tallmateriale der, men jeg vet ikke det nøyaktige tallet. Både totalt antall fødte barn og ca. hvor stort andel av kvinnene som har fått behandling hos dem som er norske står på hjemmesiden deres et sted så du kan antagelig regne det ut.
tjadetvardetda Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Jeg er litt nysjerrig på sæddonasjon, men finner ikke noe særlig om dette på nett. Hvertfall ikke i Norge.. Er det forbudt for menn og donere sæd til lesbiske i Norge? Jeg kunne i teorien godt tenke meg å donere sæd til et lesbisk par som sliter med å finne noen. Eller i det minste snakke med noen som er interessert i donasjon for å finne ut hva som ville bli krevd av meg, lover og regler og masse andre ting som man selvfølgelig vil vite før man begir seg ut på noe sånt. Jeg er en heterofil student som har ikke tid/råd til barn på minst 5 år selv, og hvem vet, kanskje det aldri "passer" for meg. Ville jo vert en fin tanke at genene lever videre og har det godt hos noen som kan gi et barn noe jeg ikke kan gi selv. Økonomisk ansvar er helt utelukket, hadde jeg hatt råd nå kunne jeg like godt fått et barn selv. Om det fins et par der ute som vil forklare meg hvordan de ser på saken, enten de allerede har fått et barn eller leter etter donor ville det vert utrolig lærerikt for meg, enten det blir noe av eller ikke. Gjerne over en kopp kaffe, men chat er vel kanskje enklest og minst skummelt for begge parter.
Gjest -<<- Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Nei, det er ikke forbudt. Akkurat som folk kan ligge med hvem de vil, står de også fritt til å runke i en kopp og gi dette bort til hvem de vil, og aktuelle kvinner står fritt til å putte dette i kroppen sin. Det som er forbudt er for sykehus o.l å bidra til slik donasjon til kvinner som ikke er gift eller langtidssamboende med en mann. Dermed vil en privat donor juridisk sett anses som far til et barn, ikke som donor. Dette betinger et tillitsforhold mellom donor og kvinnen(e) som får barnet. Kvinnen risikerer smitte etc. i og med at det er vanskelig å sikre seg 100% mot at donor bærer farlige sykdommer. Kvinnen(e) risikerer at donor plutselig vil være far likevel og forlanger sin rett til det. Donor risikerer at kvinnen(e) plutselig vil ha en far likevel, og vil da bli bidragspliktig. Alt dette gjør det hele såpass risikabelt at jeg aldri vil anbefale noen å bruke en privatdonor for å spare de kronene det koster å dra til Danmark eller andre steder hvor man kan få en lovlig inseminasjon selv om man er singel eller lesbisk. Noe annet er dersom man ønsker en aktiv far til barnet - da kan et samarbeidsprosjekt være aktuelt. Jeg kjenner flere som har fått barn med f.eks en homofil kamerat og hvor 2-3-4 mennesker deler på omsorgen for ungen, selv om bare en mann og en kvinne er juridiske og biologiske foreldre. Kjenner også til et tilfelle hvor lesbiske kvinner har fått barn med en mann, oppgitt far ukjent, stebarnsadoptert barnet og lever som en familie, men med kontakt med biologisk far innimellom. Det er ikke noe jeg personlig ville gått inn i. Det enkleste for deg vil være å donere til norske sædbanker. Det vil da utelukkende brukes på heterofile par enn så lenge, men det er sannsynlig at loven vil bli forandret neste vår. Om du av prinsipielle årsaker ønsker at det skal være et lesbisk par, kan du forsøke deg med å spørre på gaysir.no - gå inn på temagrupper som f.eks regnbuefamilier, homofile og barn e.l. Du kan regne med å bli møtt med en viss skepsis, i og med at det finnes et par gale gubber som får et kick av å donere sæd til folk og som spammer alt som er av nettfora omhandlende homofile og barn med annonser for spermen sin. Men særlig dersom du er villig til å møte et eventuelt barn i ny og ne uten å forlange juridiske rettigheter, kan jeg tenke meg at noen vil være interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå