Gå til innhold

Hva spiser dere av vitaminer og sånn?


mensana

Anbefalte innlegg

Jeg tar folat og to Omega3 hver morgen.... siste gangen på en stund jeg tar de omegaene, for jeg har så problemer med å svelge dem..og er jeg ikke kvalm i det jeg tar dem, så blir jeg garantert kvalm av å svelge de kapslene...

 

Hva tar dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar folat, omega 3 og møllers total. Forrige gang tok jeg også ølgjær, og han hadde så velig fin og brun hud når han ble født. Tenkte å begynne med dette litt senere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sendte samboern min ned på apoteket for å kjøpe folat, men så kom han hjem med multivitamin(kjerringa på apoteket mente det var det beste)...men det står at vitaminpillen inneholder 400 (et eller annet) folat bak på... så jeg tror det er nok.

men jeg skal snakke med legen etter påske,

sist gang jeg var gravid så tok jeg nemlig vitamin tabelett,folat og kalsium og en skjee med tran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg skal kjøpe ekstra folat?

 

Egentlig så er ganske sur på ho kjerringa nede på apoteket.

Når man sender samboern med en liste, så skal ikke de drive gi han noe annet enn det som står på listen.

Men det er forsent å gå ned å kjefte. får heller gå ned dit selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tar bare folat nu...De egne kosttilskuddan førr gravide skal man ikkje ta før det e gådd 3 måna...Det står det ihvertfall på den æ kjøpte....Skal ta omega 3 åsså...Må dra å kjøpe mer idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg spiser folat, multivitaminer og kalsium. Men prøver å variere litt. De dagene jeg ikke tar multivitaminer tar jeg heller tran. For jeg har forstått det slik at man egentilig ikke trenger multivitaminer hvis man har et variert og godt kosthold.

Jeg gjorde det samme siste jeg var gravid og det var helt greit i følge lege/jordmor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi, hi, Babyen hadde i alle fall nyedlig hud. T.o.m jordmoren spurte hva jeg hadde spist! Husker ikke hva den heter, men det er pulver som man blander i vann! Fåes kjøpt i dagligvare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølgjær er for det meste B-vitaminer. Jeg tar det fordi jeg hadde så myke negler og mistet så mye hår:) Så om ølgjæe/B-vitaminer har effekt på ungen det vet jeg ikke, men det har i allefall effekt på mor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på helsekostbutikk i dag for å kjøpe meg vitaminer. Damen bak disken fant fram "kosttilskudd for gravide". Dette inneholder alt man trenger av vitaminer på et tildig stadie i graviditeten. Jeg skal begynne å ta disse i tillegg til Ffolat og omega3 som jeg har tatt i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. det hørtes jo genialt ut! - og så er det bare å krysse fingrene for at det er små, søte tabletter og ikke digre kapsler som er (for tiden) umulig å svelge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, var hos legen på tirsdag, og han sa alle gravide burde ta Vitamineral og Omega-3.

 

Gjorde det i de 2 første svangeskapene, det skal hvis dekke behovet:)

 

Må bare si at de skal ikke tas hvis man er kvalm, for da ender det med at man spyr.

For de tabelettene skal suges på og ikke svelges med vann.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...