*mamma i mars 05* Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Hvordan har dere gjort det med vogn inne på flyplassen? Vi skal til tyrkia med snuppa på litt over året og skulle så gjerne hatt med vognen til gaten. Ringte og spurte reiseselskapet og flyselskapet, men fikk ingen konkrete svar. Noen ganger fikk man lov å ta med vognen til gaten, andre ganger ikke... Det kom helt an på personen i innsjekkingen... Hun ene jeg pratet med sa også at Gardermoen ikke var bygd for å ta med vogn innenfor sikkerhetssonen så det var ikke snakk om at det gikk an... Hmmm... Frustrert ) Hva gjør vi hvis vi ikke får lov? Litt tungt å bære rundt på 12 kg!
Gjest Skrevet 10. april 2006 #2 Skrevet 10. april 2006 de håndbagasje trallene de har inne i avgangshallen har sånn barnesete som trallene i matbutikken har, så snuppa kan jo sitte der!
Kristin! Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Her er mine beste tips: Var på flytur da guttungen var 11 mnd. 1) Bestill flysete HELT fremst. Dette må gjøres i gooood tid. En kan ikke forvente at det er ledig selv om man kommer tidlig til innsjekk, da disse setene er forhåndsbestillt laaang tid i forveien. Det er FLYSELSKAPET, ikke reiseselskapet som booker seter. Så få nr. til flyselskapet dere skal reise med og book sete fremst. En kan booke når en får reisepapirene i posten, altså det at en har betalt og om reisetider osv. MEN, når jeg gjorde det var det allerede en familie som nettopp hadde bestillt sete fremst. Men det er heldigvis to sider i flyet.... Hadde jeg ventet noen minutter, timer eller dager hadde det nok vært utsolgt. En veninne av meg som jobber i reiseselskap sa at jeg kunne ringer FØR en fikk disse billettene(selv om de egentlig ikke kan avse plass til deg da, gjør noen det alikevel....) Da er du iallefall garantert plass fremst. Så, hvorfor er det så viktig å sitte fremme med små barn: -En får en seng som festes på veggen. Der kan ungen sove, sitte og leke, ja, en avlastningsplass for foreldrene. Gutten vår fikk pupp, sovnet og så la jeg han i denne sengen. Dder sov han iallefall så lenge slik at vi fikk spist i fred. Det sies at de ikke bør være over 9 mnd. eller noe i denne sengen?!?! litt usikker...uansett-sete fremst er et MUST! - Det er større plass til bena. Ungen kan sitte foran dere og leke litt.. Det koster ca.350 kr. ekstra, men ABSOLUTT VERDT PENGENE... Neste gang vi skal ut å fly, er jeg ikke i tvil. Min svigerinne fløy med gutten på 7 mdn. og fikk plass fremme nedover, men ikke oppover-i følge henne var det himmel og helv... i forskjell.... Ang. vogn på flyplassen. Har dere babybjørn? Det er perfekt. Et must å ha emd tuil syden også spør du emg. Alle disse småturene på supermarked, ned i resepsjonen osv. Vogn blir da tungvindt..... Vi kunne IKKE vært foruten bæreselen iallefall. Ved innsjekk på Flesland sendet vi den med med en gang. I syden fikk vi den med til "gaten". Ingen problem det. Men vi trengte den egentlig ikke. Bare styr synes jeg...Han var våken, ville ikke ligge, så vi brukte bæreselen. GOD TUR :-)
*mamma i mars 05* Skrevet 16. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2006 Takk for svar ) Vi har bestilt oss plass helt fremst i flyet så det er i orden ) Ang babybjørn og disse sengene man får på flyet så tror jeg nok tulla vår er for stor til det. Hun er et år, men stor for alderen. Ikke snakk om at jeg orker å bære 12 kg på magen )
Lille Sniff Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 På Gardemoen er det sånne små handle/bagasjetriller, ligner på handlevogner på butikken, vi satte vesla vår på 1 år oppi den, og dt gikk supert, den brukte vi helt fram til gaten. Slapp da å bære henne på magen, selv om vi hadde med baby bjørn. Ellers er de sengene på flyet for maks 10 kilo, vi fikk kranglet til oss en, vesla veide litt over 9 kilo da, men de på flyet sa hun så for stor ut.
Maritko Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 Hei Marsbaby! Jeg anbefaler en annen type bæresele,- nemlig ERGO, fra babyslynga.no. Med den kan man bære på hoften, på ryggen, eller på magen! SUVEREN sak!!! Koster ca 900,- på den nettadressen og kan brukes til 25 kg(tror jeg) God tur!!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #7 Skrevet 16. april 2006 Jeg ville IKKE hatt min baby på 5 mnd. på RYGGEN i den der selen. NEI! Store barn har en i bæremeis, ikke en slik en. Bæreselen til babybjørn er best i test og mestselgende-ikke uten grunn akkurat
Maritko Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 Her er det da ikke heller snakk om en på 5 måneder, som man fint kan bære på magen, men en på 12 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har reist med poden siden han var 3 måneder og vet av erfaring hva jeg snakker om. Baby Björn er helt grei så lenge barnet er relativt lett, men uholdbart når det veier 12! Dessuten ergonomisk uforsvarlig for mor! Bæremeiser er kjempefine, men upraktiske pga størrelsen om man skal ombord i fly! http://www.babyslynga.no/ergo.htm
Ella i farta Skrevet 25. april 2006 #9 Skrevet 25. april 2006 Han var 7 mnd da vi reiste og vi brukte bare baby bjørn. det er strengt talt bare snakk om et par timer så vi gjorde ikke noe nummer ut av det. Så mange som bare satte ungene oppå trallen sammen med håndbaggasjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå