Gå til innhold

Vondt i hendene om morgenen?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er snart en uke over termintiden og venter og venter... Om morgenen våkner jeg opp med hovne stive fingre, og det gjør vondt når jeg beveger de. Dette varer ganske lenge utover dagen. Er det noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det slik jeg også. Hadde det også forrige gang på slutten. Jeg tror det er vann i kroppen som gjør at det blir slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Du har nok vann i hendene dine..Vannet legger seg i vevet og klemmer på blodårer og nærver..Sliter med ødem 3 og har hatt det noen uker nå..Har 6 dager til termin..Jeg har ondt i hendene.Spesielt om natten..Den ene armen er værst og sovner bort hele tiden..Om natten våkner jeg av smerter..Legen min sier at blodåren som går tilbake til hjerte i handleddet blir klemt.Dette pga det er mindre trykk i den enn den som går ut fra hjerte..

Det forsvinner etter fødselen..Lykke til..Føler med deg, det er ondt og ubehagelig...Hendene mine er røde og full av hvite prikker.Det tyder på vann i vevet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vann, ja. Det kan være ganske vondt, fordi det blir hovent og presser på. Hvis du prøver å ha hendene litt høyt om natta da, feks på en pute eller noe...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir gjerne kalt svangerskapsrevmatisme og skyldes vann i leddene, så vidt jeg husker. Går over når barnet er født. Jeg hadde det i forrige svangerskap og får det sikkert igjen. Plagsomt, men ufarlig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Skikkelige ekkelt. Jeg pleier å holde fingrene under varmt vann i vasken hver morgen og "brekker"/tøyer fingrene tilbake til normal form. Etter en dusj er de ganske normale igjen, selv om de er store og hovne i løpet av dagen. Du kan jo forsøke å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert vann i kroppen.Jeg har det på samme måten,bare på kveldstid istedet! Må ta av meg alle ringene når det er som verst ellers blir de sittende fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...