Gå til innhold

Flere med varierende sf-mål?


to+en til!

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 32 og sf- målet mitt har stoppet opp for andre gang.. Første gangen hadde det økt litt men ikke nok, og denne gangen hadde det stått stille i 3 uker!! Skal på ultralyd på tirsdag for å sjekke hve det er.. Men det er jo så lenge til tirsdag. :( Noen flere som har hatt det sånn, og hva kom det av? Er bekymret nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være en eller annen form for vekstretardasjon hos fosteret. Det er det man er redd for når magen ikke vokser som den skal. Men, det MÅ ikke være det. Kan hende du snart får et kraftig veksthopp, det kan jo gå litt i rykk og napp. Kan fortelle at jeg stoppet opp i magevekst da jeg var noen og tredve uker på vei sist. Jordmora hadde i uke 28 sagt at hun mente barnet vil bli på 4 kilo ved fødselen... Jeg var svær da... Noen uker senere var jeg liksom ikke så stor lenger, og plutselig het det seg at barnet var så lite... Etter div. ultralyder ble man ikke så mye klokere. Barnet var lite, men så ut til å følge sin egen kurve, det vil si at det vokste forsåvidt som det skulle. Barnet ble født 4 dager etter termindatoen, og da var gutten 3130g. og 49 cm. Liten og tynn men innenfor normalen. Gutten er fortsatt liten og tynn 2,5 år senere, men han er frisk og normal og følger kurven sin på helsestasjonen. Gutten slekter på faren sin som også er liten og tynn til å være mann...

Så selv om det blir mye styr og usikkerhet og kan det godt hende at det ikke er noe galt. De første ultralydene som ble tatt av sønnen min iforbindelse med at magen plutselig ikke vokste som forventet viste vekstretardasjon, men barnet var altså ikke det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt varierer noe. Men det er mest i forhold til den som måler og hvordan de måler.....

Se på de og sammenlikne!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er nå i uke 34. sf målet mitt økte ingen ting på tre uker UKe 29-31) men øker normalt igjen nå.

Legen sa at det var nok pga at babyen lå i tverrleie og snudde seg i hodeleie like før kontrollen. Alt annet var jo så det skulle men legen skreiv meg opp på en time en uke senere og da hadde målet økt!

Sf målet mitt ligger innenfor normalen på skjemaet.

 

Trenger ikke å være noe galt! sf målet kan forandre seg mye når babyen snur på seg!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Håper det bare er at babyen ligger annerledes enn sist. Jeg går kun til lege, så det er samme mann som måler hver gang. Sf-målet har ligget i nedre del av kurven, så nå er den vel helt på ytterkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...