Gå til innhold

spm ang ma


❤ mamma til 2 ❤

Anbefalte innlegg

nå vil jeg ha tr. Sikkert rat å ville ha den, men da kan jeg prøve på nytt etter en ma i mars.

Håper at den kommer snart, ble rådet til å vente 1 syklus før vi prøvde å bli gravid. men vi greide ikke holde oss på matta, og ikke noe prevsjon tilgjengelig. Har hørt at det er større sjanse for ny sa eller ma når man blir gravid rett etter ma. noen som har erfaring eller vet noe om dette. går å håper at jeg ikke ble gravid nå men samtidig er det det jeg egentlig vil,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner iallefall hvordan du har det med å egentlig vil ha mensen fordi da kan man starte på nye ark:)mer kan jeg ikke dele med deg, dessverre:)lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke anbefalt å vente til etter 1 syklus etter SA, men det har kanskje noe å si hvor langt man var på vei (var bare 5 uker). Hun sa at SA'en ikke hadde noen ting å si for kommende graviditeter, dvs at det ikke betydde at jeg kom til å få flere SA'er. Jeg har en sønn fra tidligere, så jeg vet jo at jeg kan få barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde SA i uke 11. Gynekologen jeg snakket med på sykehuset sa at det ikke var noe i veien for å prøve igjen før mensen. Samtidig så vet man jo ikke når man har EL så det er jo ikke vits i å stresse det heller. Men jeg tror ikke du har noen grunn til å være nervøs. Jeg fikk mensen tilbake i går. Da hadde det gått 4 uker og 5 dager siden SA. Det var godt å vite at kroppen hadde greidd å ordne opp samtidig var jeg en smule skuffet, ville aller helst ha vært gravid. Min personlige mening er at viss kroppen ikke har ordnet opp skikkelig vil den heller ikke bli gravid igjen.

 

Lykke til med å prøve å bli gravid igjen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Skjønner godt at du vil ha tr tilbake (eller ikke..) :) Jeg hadde selve en MA i uke 12 ( 8.feb). Tungt og fryktelig trist. Legen sa til meg at kroppen stort sett bruke 4-6 uker på å komme i gang igjen, og at det da bare var å kjøre på. Med det mente han at mensen ant ville være tilbake etter 4-6 uker, men at vi kunne prøve før, men måtte være ferdig med all blødning først. Tror nok ikke det øker faren for ny ma/sa å ikke vente, er vel mer for å ha rensket helt opp først. Jeg fikk mens tilbake etter litt over 4 uker. (15.mars) Tror jeg hadde eggløsning om søndagen, men mannen var ikke hjemme før mandag, så nå bare håper vi på at det klaffet like vel! Jeg vet alt om den ventingen, det er neste ikke til å holde ut!!

 

Ønsker deg iallefall lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Ma på mandag og utskrapning på tirsdag. Gynekologen anbefalte å vente en syklus slik at kroppen kvittet seg med hormonene før ny graviditet. Jeg har også lest at det er større risiko for ny SA/MA om man blir gravid med en gang. Samtidig så sies det at fruktbarheten øker i 1 EL etter at man har mistet. Er litt forvirret.. Har så lyst til å prøve med en gang! Ventingen er nesten uutholdelig.. Ser vi er flere i samme båt her!

Ønsker alle lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere har gidda å svart på spm mitt, trist at vi er flere i samme båt.

Jeg har en sønn fra før som gjorde dette "enkelt" å takle, for jeg vet jo at jeg kan få barn. Tror det har vært verre hadde vi ikke hadd en fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...