Gå til innhold

angrepille - likevel gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp tatt test og den viser en svært svak strek som tyder på at jeg er gravid. Dette var ikke uventet da jeg har følt det på kroppen. Dette er så uplanlagt som overhodet mulig, og derfor stiller jeg meg litt undrende til forløpet til denne graviditeten. Håper noen kan undre seg litt sammen med meg. Skal selvsagt gå til legen, men må ha noen dager å tenke på før jeg gjør dette. Kan noen hjelpe meg. Setter opp stikkord for hvordan dette er mulig at det er gått til.

 

1. Hadde ubeskyttet samleie - tok angrepillen ca 12 timer etter

2. 2-3 dager etterpå fikk jeg kraftig blødning som varte 3-4 dager.

3. Denne tok plutselig slutt med noe som virket som en gul pose med utflod (har ikke sett dette før)

4. Jeg antok selvsagt at jeg hadde hatt en reaksjon på angrepillen i form av abort og mensen.

5. Jeg har et ubeskyttet samleie 1 dag etterpå da jeg antok sikker periode

6. Dette er 2,5 uker siden

7. For 5 dager siden tok jeg graviditetstest for å sikre meg, denne viste negativt.

8. Begynner å få mer og mer ømme pupper og svak mensverk (typisk i starten av svangerskap) så jeg begynner å få bange anelser.

9. Jeg tar altså testen igjen idag, 5 dager etter siste, og den viser svak antydning til graviditet.

 

Dette får jeg ikke til å stemme siden jeg hadde denne kraftige blødningen for ca 2 uker siden. Er det hcg-hormon som henger igjen? Dersom dette er tilfelle...hadde det da ikke vært normalt at testen for 5 dager siden også hadde gitt positivt utslag?

 

I tilfelle graviditet, så er det jo merkelig med denne kraftige blødningen jeg hadde. Kan det da være noe som er galt? Dette skremmer meg.

 

I tilfelle jeg er gravid så er jeg kun 14 dager på vei.. Det er jo veldig tidlig for så tydlige graviditetssymptomer...eller?

 

Hjelp meg noen vær så snill!

 

mvh

fortvilet og tankefull

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Det første som slo meg er at du må ha blitt gravid etter den andre samleie uten prevensjon. Kanskje du hadde litt senere eggløsning denne måned...? Blødningen etter angrepillen kan vel skyldes pillen. Har aldri brukt noe sånt, så jeg vet ikke... Men du kan fint begynne å merke graviditetssymptomer allerede etter to uker! Det gjorde jeg. Ble uggen og trett i kroppen.

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

heisan.

har tatt angre pille selv og begynte og blø etter denne, det som kan ha skjedd er at du hadde eggløsning senere og har da evt blitt gravid etter du tok angrepillen, siden streken er så svak vil jeg anbefale deg og kjøpe cb digital test om et par dager.

lykke til håper alt ordner seg.

Lenke til kommentar

Etter som jeg har forstått er uansett hvor sterk eller svak streken er, er man gravid så lenge streken er der.

 

Jeg trur nok kanskje som de andre har sagt at du ble gravid etter at du tok angrepillen, men har også hørt om at det går an og ha en "menstrasjon" etter at man har blitt gravid. Denne mensen er litt anderledes enn vanlig mensen, men kan vare lenge likevel. Det har visst noe med omstilling av kroppen og festing av egget og gjøre.

 

Som du sikkert har skjønt er ikke dette mitt fagområde. Jeg vil anbefale deg og få time hos lege så får du litt mer sikre svar.

 

Ønsker deg lykke til

Lenke til kommentar

hei og tusen takk for svar.

 

Jeg får vel komme meg til legen raskt. Det er nok sikkert slik at jeg er gravid. Bare det at jeg synest det var merkelig at jeg blødde såpass kraftig og lenge. Trodde da at jeg var inne i ny syklus igjen og at det var noen dager til ny eggløsning.

 

Er det andre som har innspill så kom gjerne med disse...

 

mvh

cecc

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...