Gå til innhold

hva med røykelaks?


marita 79

Anbefalte innlegg

det er frem og tilbake med om en kan spise det en kaller rå fisk...jeg elsker røykelaks...kan jeg klare og holde meg borte fra dette hele svangerskapet?noen som har ett råd til meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg spiste røykelaks da jeg var gravid første gangen. Jeg gjorde det nok andre gangen også. Men jeg husker konkret at jeg spiste et smørbrød med røykelaks på en kafè første gangen jeg var gravid. Mitt barn/mine barn tok ingen skade av det. Det kan umulig være veldig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På www.matportalen.no står det at man kan spise røkt laks når den er fersk. Der står det også at man kan spise påleggssild. Jeg har holdt meg unda sild i flere måneder fordi jeg trodde at den var fersk og at man derfor ikke kunne spise den. Pleier ikke spise sild til vanlig, men da jeg trodde at jeg ikke kunne fikk jeg selvfølgelig sinnsykt lyst på sild. Etter at jeg leste dette på internett spiste jeg to skiver med sild på. Men det føltes bare feil, har trodd så lenge at det var skadelig for babyen. Og nå har jeg bare drittdårlig samvittighet av ingen grunn.

 

Sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...