Gå til innhold

Sara72


♥ivf m/prins♥

Anbefalte innlegg

 

Hvordan har det gått med dine 2 gullegg?

 

Vet sånn ca hvordan du har med tanke på få egg, jeg hadde 4 egg..

Men stort sett så går det jo greit:-)

 

Krysser fingrene for deg og håper du er en glad jente "as we speak":-)

 

God helg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så hyggelig at du spør! Jeg skal til uttak på mandag og forhåpentligvis er det i det minste 1 av dem som er gode nok til å bli satt inn på onsdagen. Hvordan har det gått med deg da og dine 4 egg, ble det noe ut av dem? Uansett lykke til videre!

 

Fortsatt god helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen!

 

4 av 4 egg ble befruktet, så jeg fikk 1 inn og 3 på frys.

 

Leste lengre oppe at du blødde litt...

Det trenger absolutt ikke bety noe som helst, men uansett - det er bedre å vite enn å gå å bekymre seg.

Har du ringt klinikken og hørt med de?

Hvilken klinikk i Danmark hører du til?

 

Satser på at begge eggene dine er noen skikkelig gullegg og at du får satt inn minst 1 :-)

 

Gi ett pip om hvordan det går med deg.

 

Tenker på deg og ønsker deg lykke til!!!

 

 

Lørdagsklem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, 4 av 4! Da er det jo absolutt et håp for min to også :) Det hørtes jo også veldig positivt ut at forholdene var så bra at de ikke ville sette inn to. Er dette ditt andre forsøk?

 

Jeg holder til på Nordica i Køben og de svarer ikke nå i helgen. Dermed så må vi uansett dra ned på mandag og håpe at det går greit.

 

Super hyggelig at du bryr deg, så jeg skal selvfølgelig holde deg informert.

 

Masse lykke til med rugingen!

 

Lørdagsklem fra meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Sara!

 

Hvordan går det med deg?

Er du nede i Køben?

Har det gått greit?

 

Ja, dette er mitt 2.forsøk.

Jeg hadde defekte eggledere som de valgte å operere bort etter 1.forsøk, så nå har jeg ingen og et såkallet "transportproblem".

 

Du da?

Hva er deres "greie"?

1.forsøk?

Jeg har jo også få egg. Tok du Gonal F? Hvor stor dose? Jeg gikk på 225 første gang og 300 nå, uten at det hjalp særlig...

Skikkelig gniten på egga vi to....*knis* ;-))))

 

Håper det har gått bra med deg idag og at blødningen ikke betydde noe. Satser på at de får ut dine 2 gullegg :-)

 

Håper du kikker innom her og forteller hvordan det har gått.

Tenker på deg og ønsker deg lykke til!

 

Klemmer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, nå er jeg nede i Køben og har kommet tilbake fra klinikken. Begge mine "gullegg" var borte når de nå skulle hente dem. De gikk da for en inseminasjon istedenfor. Skjønner ikke helt poenget for mest sannsynlig så hadde jeg eggløsningen allerede på fredag, og da burde det vel være litt i det senest laget. Suuuuuuuuper skuffet, men kanskje bedre enn ingenting.

 

Dette skulle være vårt 2. forsøk. Det er usikkert hva vår greie er. Vi har 1 datter fra før, men nå er det ingenting som fungerer. Først så mente de jeg hadde pco, men nå ser det ikke ut som om det skal være et problemt lenger. For å være ærlig så skjønner jeg ikke en dritt av alt dette her.

Jeg har brukt gonal begge gangene, men på en lavdose behanling på kun 75 i starten og en økning til 115 de siste dagene ved dette forsøket. Det var antagelig mer enn hva mine to påskeegg tålte, for de har mest sannsynlig hatt en super vekst de siste dagene, før de "poppet" flere dager før tiden.

 

Det er jo helt utrolig hvor stor forskjell det er på dosene våre da! Lurer på hvorfor vi ikke lager flere egg? Vi er sikkert sånne høner som er best på å ruge skal du se! Det lover godt for deg og ditt gullegg :) Når skal du ta blodprøve da? Forresten holdt dere på lenge før dere fant ut at problemet var egglederne dine?

 

Fortsatt god ruging!

Klem fra meg i Danmark

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei Sara!

 

Jøss, det var rart......og trist da :-(

Var de borte?

Men de tenkte vel at inseminasjon var det eneste de kunne tilby deg da du var der nede og som du sier - bedre enn ingenting:-)

 

Vi ble gravid ved vårt første forsøk (hjemme i vår egen seng) oktober 2004. Det endte i MA i uke11 med påfølgende utskrapning. Etter det fikk jeg en infeksjon i egglederene som ikke ble oppdaget med det første. Da det ble oppdaget var egglederene ødelagt.

Hgsd ville allikevel kjøre igjennom 1.forsøk før jul ifjor. Da det ikke gikk, ble egglederene mine operert bort i januar i år pga kronisk betennelsestilstand i de som hindrer egget i å feste seg...

 

Så nå ruger jeg på 1 egg som du vet og det er vårt 2.forsøk. Skal teste selv 19/4. Blodprøve tar jeg bare om testen er positiv.

Men jeg vet ikke helt jeg...

Kjenner ingenting til noenting og tror ikke vi har lykkes denne gangen heller. Vet ikke hvorfor, men det er bare noe jeg tror.

Men så tenker jeg tilbake på de to ukene da vi ble gravid på egenhånd, altså uke 3 og 4 i svangerskapet før en tester...jeg kjente jo ikke noe da heller og skal en egentlig kjenne så mye de ukene? I den normale verden så vet vel ikke de aller fleste at de er gravide en gang???

Blir litt gal av alle disse symptomene som folk mener å kjenne til i hytt og dynevær...

Jaja, tiden får vise...bare en uke igjen nå om ikke mensen overrasker meg da...

 

Jøss, ja det var forskjell i doser det!!!!

Få egg, ja... Skikkelig gnitne er vi.....ha ha;-)

 

Dere har en datter fra før, så heldige dere er:-)

Hvor gammel er hun og hvor gamle er dere? Er du 72mod? Tenker på nicket ditt...

Jeg er 76mod og han er 70mod.

 

Men det blir jo spennende de neste 2 ukene for deg også da.

Det kan jo hende at du ruger nå, en vet aldri:-)

Nå er det ihvertfall gjort det som gjøres kan mtp det som skjedde med eggene dine, så ingen kan klandre deg for å ikke ha prøvd ihvertfall:-)

 

 

Klemmer fra meg:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to dager uten tilgang til internett er det deilig å være tilbake foran skjermen igjen :) Jeg hadde allerede hatt eggløsning da jeg kom til uttaket. De mente eggene hadde vokst eksplosivt de siste dagene, og dermed kommet til en eggløsning før jeg satte sprøyten.

 

Uff det høres så voldsomt ut å fjerne egglederne. Vil dette si at du faktisk må gjennomføre ivf for å bli gravid, eller er det mulig å bli gravid på den "vanlige" måten? Uansett må det ha vært fryktelig trist å klare å bli gravid på den hyggelige måten for så å havne opp i alt dette styret. Ja for dette er helt klart ikke den koseligste måten å produsere på!

 

Jeg ante ikke at jeg var gravid før jeg faktisk tok en test. Det er som du sier, de fleste aner ikke at de faktisk er gravide før de faktisk sjekker det. Jeg skjønner alikevel følelsen for jeg har eksakt den følelsen selv.

 

Ja vi er super heldige som har fått en liten jente. Må si jeg gjennom denne prosessen har blitt enda mer bevisst på hvor heldige vi faktisk er! Hun fyller snart 3 år. Vi startet med søskenforsøk når hun var ca 1 år.

 

Jeg er 72-mod og 33 år og mannen er 70-mod.

 

Jeg skal nå rette meg mot neste forsøk som jeg tenkte jeg skulle ta i juni. Planen er å nå gå ned noen kilo for å optimalisere forsøket litt, samt starte tidlig med akupunktur. Skal prøve å ikke tenke så mye på dette forsøket for nedturene er så utrolig triste.

 

Du har bare 1 uke igjen før du får svar, det er jo spennende da. Jeg tror det går kjempe bra jeg. Til og med legen mente det var gullegg :) Det vanskeligste blir vel å prøve å fokusere på noe annet.

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...