Gå til innhold

noen som vil hjelpe-ny jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har akkurat fått meg fast jobb for førstegang i mitt liv.jeg og samboer planlegger å bli prøvere om et år.altså har jeg da vært ansatt bare et år da.får så dårlig samvittighet for at sjefen da må finne vikar til meg så snart,når hun har vært så snill å gi lille meg jobben.

også lurer jeg på om det er staten som betaler permisjonen eller jobben? og om det er mulig å ta et år perm for så å komme tilbake på jobb i lavere stillingsprosent,feks 50 proent?

mange spørsmål her,men er jo helt grønn på dette!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei, og velkommen :) kan ikke svare deg på noen av spørsmålene, for jeg vet ikke, men ville bare si at jeg syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet hvis du blir gravid om et års tid :)

Lenke til kommentar

Hei, såvidt jeg vet er det staten som betaler ut fødselspenger og slike ting; arbeidsgiver skal ikke lide økonomisk av at du er gravid/får barn. Så jeg ville nok ikke hatt så dårlig samvittighet!

Selv begynte vi å "prøve" (dvs jeg sluttet med p-piller) rett før jeg byttet jobb faktisk. For vår del tok det tid å bli gravid; så om alt går bra denne gang får sjefen beskjed nå rett før jeg har "2-års jubileum".

 

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Hvis du skal ha ideelle betingelser før du starter å prøve passer det aldri. Alltid et nytt prosjekt på jobben som skal bli ferdig. Staten betaler permisjonen, og hvis du er heldig betaler arbeidsgiver noe, men tror ikke det er så ofte. Angående lavere stillingsprosnt tror jeg dette er opp til arbeidsgiver. Hvis du skal ha f.eks. 50% tror jeg du må være forberedt på mindre ansvar, mindre spennende oppgaver og mindre utsikter til forfremmelse, men det er jo en prioritering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...