Gå til innhold

Juni: SPARKESKJEMA ELLER IKKE??


Nina og lille Amalie :o)

Anbefalte innlegg

Nå er vel de fleste junimammaer passert uke 28 og skal begynne med det der sparkeskjemaet.

Er alle i gang? Synes egentlig det så veldig tidkrevende ut.. jeg jobber en del kvelder så vet ikke helt om jeg skal begynne å fylle ut...

Lillesøster i magen er veldig aktiv men til veldig forskjellige tidspunkt hver dag egentlig... hva gjør dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ELLER IKKE! :)

 

Jeg kjenner at den lever, og trenger ikke notere for å merke om det er mindre en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det heller ikke. Vet ikke hva det er engang. Har dere fått det hos legen? Det som er viktig for meg er å kjenne liv i magen om morgenen når jeg våkner, og om kvelden. På dagen glemmer jeg det ofte ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke gjort d... gruer meg litt til å si d til jm som ba meg gjøre d da men....huff, kjenner masse kiv hver dag, orker ikke drive m noe tidsskjema altså. synes d er unaturlig og stressende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...oj...ja det var det skjemaet der ja...he he he...har visst glemt det jeg!

Er kanskje litt sent å begynne å fylle det ut i uke 30...

...herregud for en gullfiskhukommelse dah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var usikker om jeg ville bruke det eller ikke men etter å ha lest litt på nett.. SÅ har jeg begynt ;)

 

Nå¨håper jeg at jeg blir mye mere trygg på meg selv og babyen.. Så jeg slipper bli en av de som skriver Hjelp babyen er så rolig osv... bare fordi de ikke husker at det bare er 5-6 dager siden sist den var så rolig...

 

Så har satt i gang telling. Med den aktive krabaten som jeg har tar det toppen 10-15 min... Ikke det en gang... :)

 

Føler meg tryggere enn med de andre to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal IKKE bruke det, til tross for at jordmor maste og sa det var viktig. men jeg blir helt rar av det da.....lillegutt er veldig aktiv, men til forskjellige tider hver dag...og dette skjemaet skal man jo ta utgangspunkt i et tidspunkt...hva om han sover to timer da...?

da må jeg jo ringe sykehuset.

Nei synes det blir litt mye hysteri rundt det, legen min sa at hvis jeg kjente liv hvertfall tre ganger om dagen, så var alt bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det jeg, til nå har det jo bare tatt maks 20 min uansett, også har jeg da lagt "sparketiden" til kvelden, og da pleier jeg alltid å strekke meg ut på sofan.

 

Men skal snart på ferie og da gidder jeg ikke å ta det med.. Har glemt en kveld el to, men fyllt inn det resten!

Så får vi se etterhvert om jeg gidder resten el ikke, men nå er det ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at det er viktig å fylle det ut, det er jo ikke for å holde rede på min baby, men forskningen kan hjelpe andres barn i fremtiden kanskje. Jeg har valgt tiden mellom klokken 10-12 om kvelden for da er jeg stort sett i ro (ser litt på Tv eller har lagt meg), og det har hittil tatt meg maks 15 in å registrere 10 sprak, så jeg synes ikke at dette er noe problem.

 

Jeg synes at flest mulig bør gjøre dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sparkeskjemaet, er det forskningsmateriale, eller er det for å "hjelpe" oss gravide til å selv holde tritt med sparkingen til babyen vår`?

 

Jeg har ikke hørt om et slikt skjema, så jeg lurte på om det var forskning, og om det var bare en del av Norge som brukte det?

 

Hvis det er forskning, hva forskes det på? Jeg har vært gravid før, og jeg kjenner stor forskjell på mine barns sparkemønster...Første mann sov mye og var mye i ro i magen, mens denne lille tassen er bånn gass...

 

Hadde jeg hatt et slikt sparkeskjema til nr,1 så er jeg redd for at jeg hadde ringt jordmor ganske så ofte???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir for mye styr å passe på. Hun har så forskjellig aktivitetsmønster fra dag til dag også, så det er umulig å sette av noen spesiell tid på dagen...

 

Men ellers synes jeg absolutt det er positivt med forskning på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...