Gå til innhold

nå er jeg lei forstoppelse altså!


rikke med 2 små

Anbefalte innlegg

kommer jo ikke på do selv om jeg tar klyster engang jo!

spiser rugbrød og drikker så mye vann jeg orker, tar litt olje for magen,har prøvd svisker,biola,og musli youghurt,men nei,....

Er endel i aktivitet med sønnen min på 18 mnd for han er jo over alt!

er 32+4 dager på vei! noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som hjelper for meg, er linfrø som har ligget i vann. Pleier å spise linfrøene blandet i yoghurt. Er rimelig lei av disse linfrøene nå, men svisker og klibrød m.m. hjelper ikke. Så jeg anbefaler deg å spise linfrø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laktulose eller duphalac.. ekkelt men effektivt dersom du tar det regelmessig.. har vært plaget hele tiden og gikk opptil tre uker uten at NOE kom ut, bare inn!!! hadde et forferdelig dobesøk etter det, der jeg trodde jeg skulle dø... har tenkt at fødselen UMULIG kan bli verre enn det dobesøket der!!! magen var stor som en ballong, var vel i 1- 2 trimester dette skjedde.. glemmer det aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen sa til meg at hvis jeg plagdes med treg mage/ tarm så kunne jeg fint kjøpe noe på apoteket (husker ikke hva det het) for å løsne på dette. Det finnes flere ulike, kanskje det hun over her har skrevet navnet på - og det var helt ok å bruke når man var gravid. De påvirker bare tarmene og ikke barnet. Så gå på apoteket og spør om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke jerntabletter bruker du?

 

Jeg fikk anbefalt av jordmor å bruke Hemofer, for de skulle være mer skånsom for magen. Dette kan jo være et tips.

 

Ellers drikker jeg mye vann, og så jeg syns at å gå en rask tur har bra effekt. Nå på slutten (har 1 uke igjen) blir det med turen vanskelig, for jeg blir så hoven i beina, og merker at det stopper mer opp enn tidligere. Har tro på det med en spasertur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde født sønnen min for snart 5 år siden,fikk jeg et tips av en jordmor om å drikke kaffe på tom mage.

Syns dette hjelper,men det er vel ikke det beste for babyen da...

Men av og til kan man vel prøve det??..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jerntabletter bruker jeg ikke!

og kaffe blir jeg skikkelig dårlig av!

Er ute med sønnen min og da går jeg tur med han!

Ingen effekt på meg!

tror jeg skal prøve å øke dosen med lactulose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor.21.4

Prøv å spise kiwi wt par ganger om dagen eller et par i slengen. Det setter i hvertfall fart på systemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...