Gå til innhold

Eksemen er helt forferdelig nå


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På fingrene er det såre og åpne sår. Han klør seg til blods hver natt. Han har hatt mange prøver å hva han kan reagere på. Kun utslag på katt og egg. Likevel har han mye og vond eksem. Har alle salver som

finnes, men føler ingen hjelper. Han har phenamin mot kløe,men klør for det. 2 ganger i året er vi på sykehuset for prikktesting, vi blir aldri klokere for det. Begynner snart å lure på om det er huset vi bor i han reagerer på. Hva skal jeg gjøre med han? Er 4 år til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er for liten til lysbehandling, han måtte være over 5 år. Tror jeg bestiller en tur til syden med han. Om sommeren er han mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atopisk eksem trenger ikke skyldes allergier. Det er rett og slett kluss i immunsystemet. Noen allergier trigger eksem, men det er en misforståelse at eksem skyldes noe man er allergisk mot.

 

Lest boken til Ole Fyrand? Han har skrevet en bok som heter Atopisk eksem. Enkel og grei bok på 100 sider.

 

Har dere fått skikkelig behandlingsopplegg av hudlege? Fastleger er dessverre ikke alltid så gode på hudbehandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlege er tingen ja.. atopisk eksem er heldigvis noe man kan vokse av seg... Og som det blir sagt over ikke trenger å vare allergi mot noe.. men kulde og vinterluft er faktorer som ofte forverrer eksem.. var selv et "eksembarn".. Ble smurt inn i tjære og måtte gå med bandasjer daglig, noe badegreier hos hudlegen og lysbehandlig. Prøvde homeopati også noe som hjalp en stund..eneste som virkelig hadde effekt på meg var lysbehandlingen.. har vokst det av meg nå (får litt en gang iblandt men då bare hopper eg i nærmeste solarium:) Du får sende barnet mye ut hver gang du ser en soltråle.hehe.. ikke sikkert det har effekt med sol vettu, noen blir faktisk verre. dumt å hoppe på sydentur da..Også er det det med olje i badevannet og ikke bade for ofte..jaja, uansett lykke til håper dere blir kvitt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...