Gå til innhold

Morkake som løsner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet årsaken til at morkaken kan løsne? Merker man dette, eller kan det skje uten noen form for varsel. Har hørt om folk som har mistet pga. av dette, og ikke ante noen ting. Skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke helt, men tror det kan skje ved fall... at den blir slått løs på en måte... Tror ikke den "faller av" sånn uten videre, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er blitt fortalt er at du da blør masse, og får kjempevondt..og da må du bare komme deg på sykehuset for å ta KS..

 

Så du får vel litt varsel på en måte..

 

 

 

Ja, syns også det er skummelt..mye skummelt som kan skje faktisk:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvorfor eller hva som skal til for at den skal løsne, men noen merker det med at de blir svimmel, og trette og vil helst bare sove pga blodtapet som kommer etter løsningen, og magevondt. Men man trenger ikke merke det med at man blør. Om man føler på seg at det er noe som ikke stemmer, så ta kontakt med fødeavdelingen, for om det er morkakeløsning, så gjelder det å få tatt barnet ut med keisersnitt fordi morkakens funksjon blir dårligere pga dårligere blodgjennomstrømming og barnet får jo oksygenet gjennom den. pluss at det ikke er noen bra situasjon for den gravide.

 

Jeg er også litt redd for dette, men heldigvis er det ganske sjeldent dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Jeg hadde en morkake som løsnet i mitt forrige svangerskap. Var i uke 29, full jobb og i toppform. Kom hjem og satte meg ned for å spise litt så kjente jeg bare at det ble varmt og veldig vått mellom bena. Gikk på do for å sjekke og fikk nesten panikk når jeg ikke så annet enn blod(Ikke så rent lite heller...). Ringte etter ambulanse og så i full fart inn på Ullevål. Der ble det tatt en del blodprøver og ultralyd.Gutten levde heldigvis enda, men de måtte få han ut fort sa de. Derfra ble jeg trllet rett inn på operasjonstua og lagt i full narkose og de utførte keisersnitt. Fra jeg kom til Ullevål til gutten min var ute gikk det i underkant av 30 min, så kan si ting gikk litt for fort til at jeg klarte å få med meg alt... Hadde absolutt ingen smerter gjennom alt dette og heller ingen forvarsel på at noe var galt, bare blødde enormt mye. I dag er han en glad skolegutt på snart 7 år og helt normal for sin alder:)

Er nå gravid med nr 2 og rundet i dag uke 29 så er veldig forsiktig og litt redd for at det skal skje igjen, men får heldigvis denne gangen god oppfølging fra både fastlege og Ullevål så krysser fingrene for at jeg får gå litt lenger nå:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes skummelt ut. De sa ikke noe på sykehuset om hva som kan være årsaken til at den løsnet? Er vel kanskje vanskelig å finne ut sånt, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke vite noe spesiell grunn til at det skjedde, så jeg aner ikke for å være helt ærlig:) Hadde jeg i det minste hatt vondt eller fått noen form for forvarsel skulle jeg kanskje skjønt litt mer, men kjente ingenting hverken før eller når det skjedde.... Men takket være rask reaksjon og hjelp på Ullevål endte det i hvertfall godt, takk og pris for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...