Gå til innhold

Pudendalblokade


Ronja80.mor til 2

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har erfaring med det? Det sies jo at det kan hemme riene..... Hadde så vondt da jenta sto i åpningen forrige gang, og ser nå etter lindrende alternativer... Tror jeg skal be om våt, varm klut pressende på åpningen når babyen kommer ut også...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg har hatt pudendalblokade under den andre fødselen jeg hadde, og jeg syntes det virket bra og det var helt kurrant for meg å få det. Jordmora satte en sprøyte to steder inni skjeden, jeg syntes ikke det var spesielt vondt. Deretter ble det nok ganske numment der nede, fordi jeg pressa ut en stor baby på over 4 kg, og jeg hadde ikke sterke smerter da babyens hode stod i åpningen. Jeg husker det øyeblikket hodet stod i åpningen, det sprengte, men det sved ikke (slik jeg hører de fleste sier at det gjør hvis du føder uten noen bedøvelse). Jeg tror ikke den bedøvelsen hemmet riene mine, fødselen gikk i hvert greit. Så jeg syns bare du skal spørre om du kan få pudendalblokade hvis du gruer deg til den fasen ungen skal presses ut. For meg var det i alle fall helt greit å få pudendal, så lykke til - be om det du!

Lenke til kommentar

Søsteren min hadde pudendalblokade i første fødsel, hun annbefaler det absolutt ikke. Det var verre en fødsenen og den varte bare i 1.5 time men kansje noen har bedre erfaringer. Jeg skal spør om de kan støtte hode og klippe denne gang. Jeg revnet mye og hode ble ikke støttet.

Lenke til kommentar

Hvorfor var pudendalblokaden verre enn fødselen? Mente søstera di at den pudendalblokaden var vond å sette? Jeg syntes ikke den var noe vond å få, jeg husker jeg kjente to sprøytestikk, men det var ikke noe å bry seg om. Jeg tror det er mye, mye vondere når barnehodet spjeler åpningen og hodet står fast i åpningen, hvis du ikke har noen form for bedøvelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...