Gå til innhold

Ammehjelp!!!


lykkelig tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Jeg trenger seriøst så hjelp! Det har klumpet seg helt til i brystet, knallvondt, får ikke ut en dråpe nesten. Har holdt på siden klokka tre nå:

- Dusjet i varmt vann

- Varme omslag

- Massasje

- Pumpe

- Babyen har sugd

- Nesespray

 

Nå er jeg helt på gråten! Har streptokokker i det andre brystet for tredje gang på 8 uker, og nå låser altså dette brystet seg også. Bor i Oslo, hvor det ikke finnes ammepoliklinikker, har bare fastlegen, og nå er det fredag kveld.

Hva gjør jeg??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legevakten kan jo hjelpe - bruk dem!

 

Et annet tips jeg har hørt er at når barnet skal die så legg det i din seng og sitt over slik at brystet ditt henger ned over barnet når det dier - anstrengende men hun påsto at tyngdekraften hjalp til med å løse opp klumpene hennes! Du kan jo forsøke det i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RIng ammehjelpen!! De er vel de beste. Du finner telefonnr under a i telefonkatalogen eller ved å søke på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Huff, jeg er så lei meg at jeg bare sitter å griner nå. Glemte å si at jeg har sopp i tillegg. Hadde egentlig tenkt å bare amme på det ene brystet pga streptokokkene, men nå tror jeg dessverre at jeg avslutter amminga - etter bare 8 uker. Utrolig deprimerende, men jeg er nødt til å begynne å kose meg litt med babyen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Det holder jeg med deg i! Det er viktig å kose seg! Og flaska er jammen kos det også! Og når tankene på ammingen du avsluttet kommer lurende, så la vær å tenke på det - skyv det bort!

 

Lykke til og kos deg med den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt greit om du gir deg, men ikke med de puppene der! Du må få løst opp, ellers blir det bare værre!

 

En ting du ikke sier at du har prøvd i alle fall: Kustillingen. Legg babyen på ryggen i senga og stå på alle fire over med puppen hengende rett ned! Gjør underverker i forhold til å få tømt puppen.

 

Skal du slutte å amme bør du gjøre det litt gradvis for å ikke sitte igjen med masse klumper og betennelse og smerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...