Gå til innhold

Kjære jenter jeg trenger råd! LItt langt


mosse_fikk_sin_prins

Anbefalte innlegg

Fikk vite på jobben i dag at vi mest sannsynlig går ut i streik natt til 21 april. Siden fagforeninga vår ikke har penger til å gi oss lønn, blir vi alle permitert med minstelønn (300 kr dagen).

Det er her krisen oppstår for oss, vi vil rett og slett ikke klare oss økonomisk hvis vi mister så stor del av lønna mi over lengre tid.

 

Men så tenker jeg... Nå skal jeg jo til svangerskapskontroll den 18 april, og hvis jeg bare kunne blitt sykemeldt i en tid fremover så vil jeg jo få den lønna jeg skal ha, upåvirket av streiken. Men legen min er av den typen som ikke sykemelder gravide med mindre de er syke. Jeg er jo frisk som en fisk, men det er veldig fristende og fake vond rygg.

 

Jobben taper jo ikke noe på det uansett, og vi er jo i streik (99% sikkert at det blir)...

 

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde fått akutt bekkenløsning eller noe sånt, det er jo tross alt det beste for babyen at dere har økonomien i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sykemeldt meg, UTEN dårlig samvittighet....

 

Hadde ikke forlatt legekontoret før han sykemeldte meg gitt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde ikke greid å lyve på meg sykemelding jeg... er litt for "snill" til det... det er ogsp grunnnen til at jeg ikke tok imot sykemld under svangerskapet... noe jeg i ettertid ser at jeg helt klart burde!!

du må bestemme selv... jeg hadde aabsolutt ikke fordømt deg for det.. men jeg hadde bare ikke greid å gjøre det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jobben din som må betale de første 16 dager av sykemeldingen da..

Men jeg hadde nok gjort det samme som deg. Det er jo mange plager man kan skylde på hos legen da, hvis man absolutt ønsker sm. De må jo på en måte ta den gravide alvorlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær "litt" ærlig og si at det sliter sånn på deg psykisk denne usikkerheten på jobben... !!! At du orker ikke gå på jobb framover pga forhold på jobben... du trenger å slappe av og konsentrere deg om deg selv og babyen - og ikke bekymre deg for jobb og permisjon. trenger ikke nevne økonomi oppi det hele. Psyken er viktig under svangerskapet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

Blir nok til at jeg tar en liten hvit løgn neste kontroll. Får bare håpe jeg klarer det, er ikke så flink til å lyve, hehe. VI får se hva som skjer.

 

God helg jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykmeld deg, det kan jo ha betydning for permisjonspengene dine også... 300 kr dagen er ikke mye å regne permisjonspenger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger jo ikke å lyve en gang tenker jeg, for legene bør vel kunne hjelpe i sånne situasjoner???

 

hvis ikke det er tilfelle så må du vel nesten ha vondt i ryggen må du ikke?? :-) lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge man er sykemeldt pga svagerskapet er det ikke jobben som betaler sykepenger, men trygdekontoret.....

 

skyld på bekkenløsning du, så taper ikke jobben på det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...