Gå til innhold

hjerterytme... gutt/jente? ;)


tulleku *Oda-06 Alma-09*

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor igår... er 13+3 idag, og jeg fikk høre det nydelige hjertet slå tydelig ... var 142 slag i minuttet... har hørt noen snakke om jente/guttepuls? :P jeg er så nysjerrig... UL 11.mai, det virker jo som en eevighet til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjerringrådet er at over 140 er jente og under er gutt... Legen min fører sin egen statistikk og har funnet ut at det ikke stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies vel at over 140 slag i minutter er jente. men det stemmer absolutt ikke her. Jeg har helt klart en gutt i magen min og han har hatt 145-160 slag i minutte hver gang det har blitt målt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikke på noe av det det der eg.. hadde hjertelyd på 152 første gangen og andre gangen var den 138...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby har hatt hjertelyd på 140 de to siste gangene jeg har vært på kontroll,og jeg venter gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke noe om det du spør om, men ble kjempesjalu!!! Ser at vi har termin samtidig og jeg var hos jordmor på onsdagen og ho sa det va for tidlig å høre hjerteslag så ho prøvde ikke en gang, dårlig gjort........ utrolig heldig du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hørt om dette, men de fleste jordmødre osv jeg har snakket med, mener det bare er tull. Hvis du måler hjerelyden over tid (f eks en halv time med CTG), vil du se at pulsen varierer veldig, og er for eksempel høyere når babyen i magen er aktiv. Derfor tror jeg det er umulig å måle i svært kort tid, og så si noe om kjønn ut fra det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang (uke 11) de sjekka den var den 159 slag i min. og andre gang (uke 17) var den 149, venter vist en gutt jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei da, helt normalt det.... slapper nok bare veldig av der inne:=) er mellom 100 og 190 den bør ligge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk:o)

 

Ble litt bekymret, opplevde aldri at den var så lav i mitt første svangerskap. Da var den alltid over 140....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringrådet sier at over 140 er jente, under 140 er gutt.. Iflg. min jordmor er dette bare tull.. Det kommer an på om babyen sover, er våken, hva du har spist, ikke spist etc før man måler.

 

Men Peter lå stort sett mellom 136-140 da.. Og spiren i magen ligger på 142-156, så får se da.. Ultralyd på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tusen takk for masse svar ;) har selv gutte-feeling, så det blir spennende å se.. 11.mai virker sååå langt frem i tid :) (men det gjorde jo de magiske 3 første mnd også, når jeg fant ut jeg var gravid) Nei, nå skal jeg kose meg i påska.. har kjøpt garn og skal begynne å strikke til den lille, hihihi :) god påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...