Gå til innhold

Hmm.. SF mål på bærtur...


curly sue

Anbefalte innlegg

....Var hos legen i dag og fikk målt SF mål for første gang, den målte hele 21,5cm i uke 19+1... Det var jo laangt over streken der det skulle være... Hjeelp, noen som vet om dette roer seg etter hvert, jevner seg ut litt liksom...? Legen virket ikke bekymret og hadde ingen stygge kommentarer på lur...snill lege jeg har....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger litt over og har fått beskjed av JM at det kommer av at jeg har litt uttapå, om du har det, kan jo det ha innvirkning?! Utfra flere UL er ungen helt gjennomsnittlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger også i øverste kant. JM mente det var fordi jeg var litt "godt polstret" og det var litt vanskelig å få nøyaktige mål... :)

 

Var på UL for to uker siden (uke 24). Skal inn igjen i uke 32 fordi babyen var litt under gjennomsnittet (men ikke uvanlig liten). Jeg ble litt overrasket, fordi jeg har alltid hørt at store mørde får store babyer. Jeg spurte legen om dette. Han bare lo og sa at det nok kun stemte i de tilfeller der mor er veldig stor og lever veldig usunt. Etter det lettet jeg mange "kilo" :)

 

Har dårlig tid, så dette ble rotete skrevet, men, men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lå også en del over en stund, 3cm over den røde streken på noen kontroller i 5-7mnd, men på ul i uke 34 var babyen 6% under gjennomsnittet. Hadde egentlig ikke så mye polstring utenpå magen, problemet er på baken og lårene hos meg. Men babyen vokser litt i rykk og napp, du får se på neste kontroll, men hvis ikke legen er bekymret så trenger nok ikke du å bekymre deg heller.

Har du vært på ul enda? Hvis ikke så kan det hende terminen din blir flyttet litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...