Gå til innhold

Kjenner ikke spark enda...


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 20 uke på mandag og har allerede vært til ultralyd og sett at det er en sprell levende liten baby der inne! På ultralyden jeg hadde for ca 1 uke siden beveget babyen seg masse, det så jeg på skjermen, men jeg kjenner ingenting til disse bevegelsene....

Jeg kjenner fortsatt ikke bevegelse og lurer på om det er normalt. Jeg fikk vite at morkaken min ligger foran, men jordmor sa at jeg alikevel sikkert snart kommer til å kjenne spark/ bevegelse.

Jeg bekymrer meg fordi jeg ikke kjenner noe, lengter etter at babyen min viser livstegn og lurer på om det er noe galt, har jo lest at hvis babyen er frisk så sparker den daglig- eller man kjenner det iallefall.

Er det noen der ute som er i samme situasjon? Som har morkaken foran og heller ikke kjenner spark eller noen som har vært i samme situasjon og kan dele sine tanker/ erfaringer.

 

Takk, venter spent på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er svært mange som ennå ikke har kjent spark i uke 20. Men, bare vent å se. Det tar nok ikke lang tid nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp inne på min egen dagbok for å skjekke dette med bevegelser og der hadde jeg skrevet at jeg kjente bevegelser da jeg var 22+0.. Jeg kjente noe bobling tidligere men ikke spark før jeg var 22 uker..Min morkake ligger også foran og jeg fikk vite at det kunne gjøre at en kjente det litt senere! Alt er nok bra skal du se!! :-)

 

Lykke til videre, nyt den tiden som kommer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg er omtrent like langt som deg...Synes jeg har kjent noe, men det går leenge mellom hver gang, har også foranliggende morkake og både lege og jordmor mener det er derfor.... Men kjenner igjen den bekymringen....for når man kjenner spark, får man en forsikring om at alt er bra....Det er nok like rundt hjørnet for oss begge, skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... Jeg var på ul igår,fikk beskjed om at morkaka lå rett foren lille babyen. Jordmor sa at det ikke var sikkert at jeg kjente noe før uke 24og det var helt normalt, ikke bekymre deg for det du:-))

Godt å få vite at alt er bra med den lille, men jeg gleder meg til å kjenne spark jeg også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke grunn til bekymring. Har vært hos jordmora, og hun sa jeg ville kjenne spark senere pga morkake foran. Det er bare fint, vi kommer til å plages mindre med spark om natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

 

Takk for svarene deres, det er godt å høre andre i samme situasjon, som opplever å kjenne lite, og at det ikke betyr noe galt. Jeg kjenner fortsatt omtrent ingenting, så da er det bare å vente:)....og håpe at snart kjenner jeg noe, men hvis det er "normalt" at en ikke kjenner så mye frem til uke 24 trenger jeg ikke å bekymre meg enda iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting her heller. Er i uke 21 med nr 3, har vært slik med de to andre også.... Det går bra!! Om ikke så lenge sparker de oss så hardt at det gjør vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 21 før jeg begynte å kjenne daglige bevegelser/kriblinger, og jeg har ikke foranliggende morkake. Spark kjentes det ikke ut som før det hadde gått enda noen uker. Er i uke 29 nå, og nå er det et ganske fast mønster, dvs. at jeg kjenner spark og bevegelser etter jeg har lagt meg, før jeg står opp, på morgenen, lite i løpet av dagen, men en del på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat det samme !

 

Ganske deilig a hore fra andre att det ikke foler noe enda. Har folt bobler fra tid till annen men med veldig store mellomrom. Gleder meg till det jeg assa. Er i uke 18.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent spark lenge og er i uke 20, men morkaken min ligger bak... Sparkene er ikke akkurat harde... synes det er mer som om jeg blir kilt litt :-) Så jeg at du ikke kjenner dem gjennom morkaken er sikkert helt som det skal være. Det kommer nok snart.

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg følte liv i uke 17 også var det helt stille frem til uke 21/22. Dette er nok helt normalt som alle andre sier her. Vil også legge til at det ikke er før i uke 28 du kan forvente å kjenne liv/spark daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...