Gå til innhold

Oktober: Kan man...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

se på ultralyd allerede i uke 12 om barnet er syk eller har down syndrom? Hvor stor er sansynligheten for å få et barn med downs eller annen hjerne skade? Er 22 år...Og har ikke noen i min familie med den sykdommen..

Lurer fordi venninen min har ett barn med downs,og mye av min tid går med på å hjelpe henne,noe jeg vil fortsette med når jeg får beibi..Er 14+2 på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei!!! om barnet ditt har downs syndrom vet jeg at de i alle fall skal kunne se 15-16.. men en spesialist kan nok se det før.. downs er en genfeil som oftest oppstår der mor og far er litt opp i årene. du er 22 og sannsynligheten for at du har en liten med downs er minnimal!! jeg har selv pratet med jordmor om dette og det var veldig beroligende det hun hadde å si om stattestikk og slik.. selv om jeg ikke husker helt hva hun sa.. når det kommer til hjerneskade så er jo uansett dette noe som oftest oppstår under fødselskomplikasjoner.. SP.. (selebral parese) eller andre skader som AD/HD, ADD.. men adhd kan også være arvelig. somregel så går det kjempe fint!! og det gjør det nok med deg også!!! en ting du kan gjøre er å gå mye tur for å trene deg opp til fødsel... så den kansje blir litt lettere.. for deg og for barnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, man kan se spesielt i uke 11-12 om barnet har downs syndrom (men man kan ikke se det senere - har jeg hørt). Ved downs har barnet væskeansmaling (eller noe slikt) som kan sees på nakken i uke 11-12. Da jeg var på ul i forrige uke ble "posen" på nakken målt for å sjekke for downs, det var forøvrig ikke noe galt med min lille:) Utrolig hvor mye man kan se allerede så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Man kan få et barn med Downs selv når man er ung. Det om at det kun er mødre opp i årene som kan få barn med Downs er feil. Vet om flere mellom 20-35 som har barn med Downs. Så dersom du er redd for å få et sånt barn, bør du vel kanskje snakke med venninna di om det, eller legen?

Jeg har selv ikke tenkt tanken om at jeg vil se om jeg har et barn med Downs eller ikke. Hos meg er alle barn velkommen, uansett hvordan de er...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

Ja, jeg var hos legen i uke 12/13 og da var det det samt ryggmargsbrokk hun så etter. Hun kombinerte det med en blodprøve. Det var litt ekkelt å vent på svar, men babyen er veldig frisk og rask og det er deilig å vite. Jeg er 27 og dette er første barnet, ingen i familien min eller typen sin har dette her.. det var bare noe legen sa vi skulle gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...