Gå til innhold

Kan man..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

se på ultralyd allerede i uke 12 om barnet er syk eller har down syndrom? Hvor stor er sansynligheten for å få et barn med downs eller annen hjerne skade? Er 22 år...Og har ikke noen i min familie med den sykdommen..

Lurer fordi venninen min har ett barn med downs,og mye av min tid går med på å hjelpe henne,noe jeg vil fortsette med når jeg får beibi..Er 14+2 på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I uke 12 kan man se en utposning på fosterets nakkefold om de har downs. Det er ikke alltid man ser denne, men om man gjør det blir man tilbudt fostervannsprøver. Denne folden vil forsvinne i løpet av 13. svangerskapsuke og da vil man ikke kunne se det lengre. Ett annet tegn på downs er om fosteret har store avvik på femur mål.

(lårbensmål).

Om du er 22 er det ekstremt liten sjanse for at du får barn med downs.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh...det er jo derfor jeg spør her,om jordmor ville ha sagt ifra,og om hun kunne se det i uke 12 når jeg var der...

Jeg må da kunne spørr om det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

 

Hadde jordmor sett noe som ikke var som det skulle, så hadde ho sagt fra øyeblikkelig. Det er ingen grunn til å ikke varsle om dette, tvert om. Tror du bare kan ta det med ro og glede deg over et normalt og friskt barn så langt. God Påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...