Gå til innhold

Kan man...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

se på ultralyd allerede i uke 12 om barnet er syk eller har down syndrom? Hvor stor er sansynligheten for å få et barn med downs eller annen hjerne skade? Er 22 år...Og har ikke noen i min familie med den sykdommen..

Lurer fordi venninen min har ett barn med downs,og mye av min tid går med på å hjelpe henne,noe jeg vil fortsette med når jeg får beibi..Er 14+2 på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel rundt da det er greiest å se. Legen sa til meg noe om at nesebenet hos foster med downs ikke har utviklet seg på dette tidspunktet.

 

Annen hjerneskade vet jeg ikke hva eller hvor mye de kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se på Ul i uke 12 om du er i riskikogruppen. Men de kan ikke si noe sikkert ut fra UL. Men ser de antydninger, vil du nok få tilbud om fostervannsprøve.

 

Men sjansen er veeeeeeeeeeeldig liten når du er ung. Nesten ikke sjanse ihele tatt.

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hjerneskader eller feilutvikling kan man se på ultralyd. Men slik som Downssyndrom skyldes en kromosomfeil og er sikrere å se ved fostervannsdiagnostikk. Jeg tror det er viktig å huske at det er en del skader og problemer som ikke kan avsløres på UL, og skape en del utfordringer for foreldre. Det er mange grader av alle slags problemer, også slik som Downs. Det er også en del skader som kan oppstå ved fødsel, slik som CP. Dette ble en sikkert for mange et skremmende innlegg. Allikevel er det slik at de fleste barna som fødes er friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...